כמה עולה חיסון נגד צהבת?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

החיסון נגד הנגיף HBV נועד למנוע הדבקה בצהבת נגיפית מסוג B, ששמה הרווח הוא גם 'צהבת'. המילה צהבת מתייחסת לאחד מן התסמינים של המחלה שגורמת לעתים קרובות להופעת צבע צהוב בעור ובעיניים של החולים, ומכאן מקור המילה.

החיסון מומלץ עבור קבוצות אוכלוסייה הנמצאות בסיכון להדבקה בנגיף שבנוסף לכך כלל לא חוסנו בעבר או שלא קיבלו את כל מנות החיסון הדרושות. בקבוצות אלה כלולים אנשים שעשויים להיחשף לנגיף באמצעות מגע עם דם, או עם נוזלי גוף אחרים או דרך מסגרת עבודתם, או כתוצאה ממחלה או מטיפול מסוים (טיפול שיניים לדוגמא) וכן עקב אורח חיים מסוים.

כמו כן, החיסון מומלץ למטיילים שעלולים להיחשף לנגיף בזמן ביקור במדינות מסוימות בחו"ל. חשוב לבדוק באילו אזורים בעולם קיימת שכיחות גבוהה של הנגיף, ובהתאם לצורך כמובן להתחסן. מחירי החיסון נגד צהבת משתנים בהתאם לקופות החולים השונות ולמסלול בו אתם נמצאים, ויכולים לנוע בין 23 שקלים ועד ל-160 שקלים אם אתם בוחרים לעשות את החיסון באופן פרטי.

 

החיסון ומטרותיו

קיימים שני סוגים של חיסונים נגד צהבת מסוג B : חיסון פעיל וחיסון סביל, ושניהם נועדו למנוע את התפתחותה של המחלה. יש לזכור כי החיסון לא ימנע את התפתחות המחלה אם בזמן החיסון האדם כבר נדבק בצהבת נגיפית מסוג B שטרם אובחנה. מצב זה אפשרי בשל זמן הדגירה הארוך של הנגיף HBV.

 

חיסון פעיל

החיסון השגרתי בישראל הוא חיסון פעיל, שמטרתו לגרום לגוף לייצר נוגדנים נגד הנגיף HBV. החיסונים הפעילים אינם מכילים את הנגיפים עצמם ולכן אינם גורמים למחלה, מה גם שתופעות הלוואי שלהם מועטות ביותר.

 

חיסון סביל

החיסון הסביל מורכב מנוגדנים ייחודיים נגד חלבון המעטפת של נגיף ההפטיטיס מסוג B. תפקידו של חיסון זה הוא להעניק הגנה חיסונית מיידית, והוא ניתן בהזרקה לאחר חשיפה לנגיף HBV, כמו לאחר מגע עם דם או נוזלי גוף אחרים של אדם שנושא את נגיף או שחולה במחלה.

 

החיסון בישראל

מאז שנת 1992 החיסון מהווה חלק משגרת החיסונים במדינת ישראל. הוא ניתן לתינוקות בשלוש מנות: מיד לאחר הלידה, בגיל חודש ובגיל חצי שנה. לעתים, מנה נוספת ניתנת בעת הגיוס לצה"ל. אנשים שלא קיבלו את כל מנות החיסון או שלא חוסנו כלל נגד הפטיטיס נגיפית מסוג B בעבר, מוזמנים לפנות למרפאות האחיות השונות או למרפאות המטיילים בלשכות הבריאות האזוריות. בהתאם לצורך ניתן החיסון גם לרכישה באופן עצמאי.

לסיכום, ישנם סוגים שונים של חיסונים נגד צהבת עבור שלבים שונים של המחלה. באף אחד מן המקרים לא מדובר בהוצאה גדולה מדי, ולכן חיסון נכון בזמן הנכון יכול להציל חיים ולמנוע התפתחויות מורכבות מיותרות, הן במהלך הטיול הגדול שאחרי צבא והן במהלך החיים עצמם.

צַהֶבֶת

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם