כמה עולה שיעור פילאטיס מכשירים ואילו אימוני פילאטיס יש

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

פילאטיס היא שיטת אימון ותיקה אשר פותחה במאה הקודמת.

השיטה מתמקדת בחיזוק הגוף כולו, שרירה הליבה, יציבה ושרירי הגפיים כאחד.

ישנם מגוון סוגים של אימוני פילאטיס, ולכל סוג יש את המאפיינים ואת היתרונות שלנו.

 

פילאטיס מזרן

בשיטה זו מתמקדים באוסף תרגילים שונים, אשר כל אחד מתמקד באזור אחד בגוף – תרגילים בעמידה, בישיבה, בשכיבה ועוד. לכל תרגיל יש מספר דרכים לביצוע, מאתגרות יותר ופחות, כתלות ברמתו של המתרגל, או ברצון שלו לגוון. בנוסף לתנוחות עצמן, באימון פילאטיס ישנו שימוש במגוון אביזרים כמו משקולות, כדור, חישוק, גומיות, מדרגה, גליל ועוד. האביזרים מסייעים בהפיכת התרגול למדויק ככל הניתן. האביזרים מאפשר למתרגל להסב את תשומת לבו לאזורים בגוף אשר לא יכול להרגישם ללא האביזר, ובכך לפתח מודעות גופנית גבוהה יותר באופן כללי.

 

פילאטיס מכשירים

בנוסף לשיטת התרגול על המזרן עליה פירטנו, ישנם מכשירים ייחודיים המשמשים לתרגול פילאטיס. אותם מכשירים בנויים מקפיצים אשר מדמים התנגדות ברמות שונות, ומאפשרים עבודת חיזוק ושיפור טווח תנועה. פילאטיס מכשירים, בשונה מתרגול על מזרן, מתבצע בהדרכת מורים מומחים בלבד, ולא נעשה באופן עצמאי בבית. בשיטה זו חשוב לשמור על בטיחות המתאמן, והמדריכים המוסמכים עושים זאת, עוברים ומתקנים את המתרגלים על מנת שיבצעו את האימון בצורה האפקטיבית ביותר. ישנם מכשירים שונים אשר מותאמים לרמות תרגול שונות ולסוגי תרגילים שונים. מומלץ בתור התחלה לרכוש ניסיון בשיטה על המזרון ורק לאחר מכן לתרגל על מכשירים.

 

פילאטיס לנשים בהריון ולאחר לידה

את תרגול הפילאטיס ניתן ואף מומלץ להמשיך גם במשך תקופת ההיריון, וניתן אף להתחיל להתאמן בפילאטיס לראשונה בזמן היריון. עם זאת, יש לעשות זאת עם הדרכה צמודה אשר מותאמת באופן אישי למצבה של המתרגלת. כאמור, פילאטיס מחזק את שרירי הליבה וגם את שרירי הבטן ואת רצפת האגן, אשר להם תפקיד מרכזי במהלך ההריון, הלידה וגם לאחר הלידה. במצב כזה, מומלץ לקבל אישור מרופא נשים כדי להתאמן, וחשוב לשמור על איזון ולא להעמיס על הגוף יתר על המידה.

 

מה העלות של שיעור?

העלות משתנה לכל שיטה, ושונה עבור שיעור פרטי או שיעורים בקבוצה, שיעור בודד או מנוי חודשי. לכל סטודיו יש תמחור שונה כתלות במורים, בשיטה ואופי המקום. באופן כללי, עלות של שיעור חד פעמי בפילאטיס מזרן היא כ-70 ₪, ופילאטיס מכשירים כ-90 ₪. מנוי חודשי נע בין 200-400 ₪, כתלות במספר השיעורים בשבוע. אימון אישי יקר הרבה יותר, ועלות שיעור הוא כ-250 ₪, אך מאפשר העמקה בתרגול.

 

לסיכום

פילאטיס היא שיטה מתאימה ומומלצת לגברים, נשים, צעירים ומבוגרים כאחד. לשיטה יתרונות רבים בחיזוק ובשמירה על הגוף, היא אינה מצריכה ניסיון קודם, היא זמינה במגוון מקומות, ומוצעת במגוון מחירים.

מטבעות

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם