כמה עולה אשפוז ארוך במרכז גמילה?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

תהליך הגמילה מהתמכרות כמו סמים, אלכוהול ותרופות שונות נעשה בתנאי אשפוז מלאים.

כמו תהליך הגמילה הקשה והמתיש גם תהליך השיקום מצריך זמן ונוכחות מלאה במכון בתנאי אשפוז מלאים.

בדרך כלל האווירה במכוני האשפוז היא כיפית ונעימה יותר ממה שאפשר לחוות בבית חולים ותנאים אלו נוצרו כדי להקל ולתת תמיכה במטופל כדי שיעבור את התהליך השיקומי בהצלחה.

 

מה כלול באשפוז?

במה שמוגדר "אשפוז מלא", המטופל נמצא 24 שעות ברציפות, אך האשפוז לא דומה למה שקורה בבית החולים, כי אין מקום לביקורים כמו בבית חולים והטיפול באשפוז מבוצע בתנאים סגורים ולא מאפשרים לאנשים מחוץ לאשפוזית להיכנס ולפגוש במטופל.

מכורים שמתקבלים עוברים את הטיפול והתמיכה הנדרש בכדי שיוכלו לעבור תהליך יעיל ואפקטיבי שיכלול בדיקות רופא, השגחה צמודה מפני קריזים ותופעות לוואי שונות, טיפול פסיכולוגי, יוגה ועובדת סוציאלית שתלווה את המטופל מהרגע הראשון שלו במתחם.

השיקום יכלול תזונה עשירה וכל אחד מהמטופלים הנמצאים באשפוזית יהנה מארוחות מסודרות לאורך כל היום וישלים ויטמינים החסרים לגופו. הלינה תתבצע בחדרים נוחים, מרווחים וממוזגים וחדרים שונים שיאפשרו למטופלים זמן איכות עם עצמם.

 

יתרונות באשפוז מלא

באשפוז מלא אחד היתרונות הבולטים הוא שיש תמיד השגחה והמענה המיידי מציל את הנגמל לעיתים, אף מעצמו ומהמשך למחויבות לתהליך. במצבים של מכורים יש הרבה סבל מתסמונת גמילה גופנית והטיפול והמענה חייבים להיות באופן מקצועי, מהיר ויעיל כי אחרת המטופל יכול לפרוש ולהיכשל בניסיון להציל את עצמו. עוד דבר שעוזר ומקל על המטופלים באשפוז מלא היא העובדה שאין לנגמלים גישה לכל מיני תרופות או סמים ממכרים והפסקת השימוש בסמים היא מיידית וללא תחליפים. דבר נוסף שמקל על המשפחות הוא הישארותו של המכור במסגרת טיפול ואין צורך לחפש אותו ולחשוש למצבו, כמו כן גם המשפחה מקבלת תמיכה והמכון ויחד איתם צולחים יחד את גמילתו של המטופל.

 

עלויות

יש הרבה מאוד מרכזי טיפול פרטיים שנותנים שירות ובעיקר אשפוזיות שמהוות טיפול ראשוני לחודש הראשון. חוץ ממרכזי הטיפול הפרטיים יש מרכז גמילה שמציע תכנית טיפול אישית, 12 הצעדים וכו'. אז כמובן שמבחינת מחירים המרכזים הפרטיים מתחילים ב5,000 שח ויכולים להגיע עד 50,000 ₪ לחודש, אבל כמובן שכל זה תלוי בתנאים, באוכל ובמורכבות של הטיפולים שמציעים בכל מרכז. לגבי האשפוזיות שמסובסדות על ידי המדינה יכולים לקחת סכום של 600 ₪ לטיפול של 21 יום.

מסגרות טיפול שונות פועלות תחת עמותות בפיקוח המשרד וניתנות ללא עלות למטופל, אך מרכזים אלו צריכים לעמוד בתנאי המכרז של המשרד ולהסדיר תוכניות טיפול שונות ותנאים סוציאליים של המטופלים וכל זה תחת פיקוח של משרדי הרווחה והבריאות.

 

מטבעות

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם