שמירה על בריאות הפה שלך: מתי יש צורך בעקירת שיניים?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

קשה מאוד להתעלם מהמקרה שאירע לפני כמה שבועות וגרם לאדם מבוגר לעבור עקירת שיניים ולגלות בדיעבד שהוא איבד כמה משיניו למרות שלא היה בכך צורך. החלטנו לבדוק את הנושא לעומק, כדי להבין מהם המקרים שבהם צריך לבצע עקירה, כדי להביא להעלאת המודעות ולהפחית את הסיכוי שתמצאו את עצמכם לוקחים חלק בתרחיש אימים שכזה. הישארו כאן ותצאו בטוחים בכך שהשיניים שלכם יעברו עקירה רק מסיבות מוצדקות.

 

כשיש מוך משמעותי בליבת השן

מי שלא שומרים על בריאות השיניים שלהם, עלולים לגלות שאלה מפתחות עששת בזמן קצר במיוחד. התפתחות של עששת עשויה להוביל לחור עמוק מאוד שמגיע לליבה של השן. שם נמצא המוך שעשוי להיפגע באופן משמעותי במידה והעששת תגיע אליו. אם המוך נפגע, הוא עשוי להירקב ולגרום לכאב משמעותי. במצב שכזה, צריך לבצע טיפול שורש ובמידה ויתגלה שזה לא יעזור, יהיה צורך בעקירה שתימנע את התפתחות העששת שעשויה לפגוע במקרים מסוימים בחניכיים.

בריאות הפה

במצב של שבר מהותי

יש לא מעט רופאים שממליצים למטופליהם לבצע עקירת שיניים לאחר שהשן שלהם נפצעה באופן משמעותי. מדובר בתרחיש שבו מתגלה שיש שן עם סדק או שבר משמעותי שמגיע עד לשורש השן. חשוב להדגיש שבמצבים מסוג זה, לא ניתן לטפל בשורש, כך שיש צורך לבצע עקירה שתמנע פציעה בעומק החניכיים.

 

בעת הכנה ליישור שיניים

מי שעברו בעבר טיפול אורתודנטי יודעים שמדובר בהליך שמצריך לא פעם עקירה של שיניים מסוימות. שכן, לעיתים צריך ליצור מרווחים שיביאו לפיזור השיניים על פני קשת החניכיים. כדי שזה יקרה, צריך לעקור שיניים שעשויות להפריע להליך. נציין שהליך זה מתבצע על ידי רופא שיניים, לאחר שזה קיבל הנחיה מצד רופא אורתודנט.

בריאות הפה

כאשר שן בינה עשויה לגרום לנזק מהותי

קורה לא פעם ששיני בינה צומחות באזורים שעשויים להוביל לפגיעה משמעותית בחלל הפה. מדובר למשל במצב שבו שן הבינה צומחת בסמוך לשן אחרת, כך שהיא עשויה "לעלות" עליה ולגרות לכאבים חזקים. מקרה נוסף שעלול להתרחש נוגע לבקיעה של שן באזור שנמצא בקרבת הלחי. במצב שכזה, השן עשויה לפצוע את פנים הלחי ולגרום להופעה חוזרת ונשנית של דלקות חניכיים. מקרים מסוג זה מחייבים ביצוע עקירה במיידי, כדי להקל על הסבל של המטופל.

 

החשיבות בהגעה אל רופא שיניים מומלץ

ראוי להדגיש שהאחריות היא עליכם. כלומר חשוב שתבדקו מראש שהגעתם אל רופא שיניים מומלץ שיבצע את העקירה. שכן, כך תוכלו להפחית את הסיכוי שתתבצע עקירה מסיבה שגויה וגם, יתאפשר לכם לעבור את ההליך בביטחון.

 

לסיכום

עד כאן המקרים שמחייבים לבצע עקירת שיניים. כעת ידוע לכם שתצטרכו לפנות לרופא מומלץ שיבצע בדיקה מקיפה בחלל הפה ויבחן את הבעיה לעומק, כדי להיות בטוח בכך שהעקירה הינה פעולה בלתי נמנעת.

בריאות הפה

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם