כמה עולות סוגי הדיאטות השונות וכיצד הן פועלות?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

דיאטה לא מיועדת רק לאנשים בעלי עודף משקל. למעשה, מרבית הישראלים נכון לחציון השני של שנת 2022 סובלים מתשונה לא בריאה ולא מאוזנת (ברמה כזו או אחרת). כדי לקבוע מהו סוג הדיאטה שהכי נכון לכם – אתם צריכים לפנות לדיאטנית קלינית.

דיאטנית קלינית היא מי שלמדה תואר במדעי התזונה, עברה התמחות פרטית וציבורית וקיבלה תעודת הסמכה ממשרד הבריאות. כפי שניתן להבין, מדובר בשירות מקצועי, וככזה – הוא יכול להיות לא זול. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כל מה שצריך לדעת על סוגי הדיאטות השונות, כמה הן עולות וכיצד הן פועלות.

 

כמה עולה פגישה עם דיאטנית

מחיר של פגישה עם דיאטנית מתחיל מ-50 ש"ח לפגישה בודדת דרך קופת החולים, ויכול להגיע עד למחיר של 150 ש"ח אצל דיאטנית קלינית פרטית. שימו לב שקופת החולים מכסה רק מספר מצומצם של פגישות, ולעיתים קרובות הפגישות מהוות חלק מההתמחות וצבירת הניסיון של הדיאטנית.

 

כיצד פועלת דיאטה

כדי להסביר כיצד פועלת דיאטה פנינו לאתר של סוניה הולצר דיאטנית קלינית. לפי המידע המופיע שם, דיאטה היא למעשה צריכת מזון בדרך מוגדרת. למשל, גם שמירת כשרות היא סוג של דיאטה. יחד עם זאת, במרבית הפעמים כשאנחנו חושבים על דיאטה – אנחנו חושבים על דיאטת הרזיה. בדיאטת הרזיה אנחנו נגביל ונווסת את המזון שאנחנו צורכים – על מנת לרדת במשקל.

 

איזה סוגי דיאטה יש

כפי שכמעט כל אחד יודע, יש סוגים רבים של דיאטות. בטקסט הזה נתמקד בעיקר בדיאטות הרזיה, אך חשוב לזכור שישנן דיאטות השמנה, דיאטות רפואיות (למשל למצב של טרום סכרת) ודיאטות זמניות (למשל למצב של הריון). תחת הקטגוריה של דיאטת הרזיה תוכלו למצוא דיאטות כמו דיאטת לורן, דיאטה ים תיכונית, דיאטת כאסח, דיאטת סאות' ביץ' ועוד. לכל דיאטה החוקים וההגבלות שלה.

 

איך לבחור דיאטה

אז אחרי שהבנו שיש מבחר גדול מאוד של דיאטות – איך נדע לבחור בין הדיאטות השונות? לא כל דיאטה מתאימה לכל מבני הגוף השונים, לחלקנו יש מגבלות אלרגניות או דתיות על המזון שאנחנו צורכים ועוד. כדי לבנות תפריט בריא, נכון ומאוזן ולהבין איזה ספורט לשלב בדיאטה ובאיזו תדירות – חייבים לפנות לכמה וכמה פגישות ייעוץ עם דיאטנית קלינית מוסמכת.

 

סיכום

לסיכום, פגישה עם דיאטנית אמנם היא לא דבר זול, אך היא מאוד חשובה. תזונה נכונה ואורך חיים בריא משפיעים על איכות החיים שלכם ושל הסובבים אתכם לאורך שנים. כדי לבחור את סוג הדיאטה שהכי מתאים לצרכים וליכולות שלכם – אתם חייבים לפנות לדיאטנית קלינית.

המאמר נכתב גם בסיוע מידע מהאתר של סוניה הולצר דיאטנית קלינית, אשר מקבלת פגישות אישיות בקליניקה בנתניה ופגישות זום. תחומי ההתמחות של סוניה הם ירידה במשקל, ירידה במשקל לאחר לידה, תזונה נכונה בזמן ההריון ומצבי סוכרת הריון.

 

משקל

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם