כמה עולה חיסון כלבת?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

ע"פ החוק במדינת ישראל, יש לבצע חיסון כלבת לכלב אחת לשנה. כמה זה עולה והאם ניתן להוזיל בעלות? להלן כל הפרטים.

 

כמה עולה חיסון כלבת ומדוע זה משתלם?

חיסון כלבת הוא חיסון חובה אשר במידה והוא איננו נעשה עשוי לחשוף אתכם כבעלי הכלב לקנסות ולעיתים גם להסגר של הכלב, במידה והחיסון איננו נעשה בזמן, באמצעות הווטרינר העירוני או הפרטי. העלות של החיסון עומדת על 90-240 ש"ח, אולם המחיר עשוי להשתנות במידה והנכם רוכשים מנוי אצל הוטרינר, ולכן ניתן לקבל את החיסון גם בעלות נמוכה יותר אשר נאמדת בעשרות שקלים בודדים. החיסון איננו רלוונטי רק למניעת סכנת הכלבת, אלא גם לצורך אחזקה של כלב. למעשה, מדינת ישראל עושה בעשור האחרון צעדים משמעותיים לצורך סירוס של כלבים, ולכן מחיר האגרה עומד על 77 שקלים בעבור כלבים אשר סורסו ואילו 377 לכלבים אשר לא עברו סירוס (או עוקרו במידה ומדובר בכלבה). ע"פ הערכות, המחיר עשוי לעלות, במידה ובעלי כלבים לא יסרסו כמו גם יחסנו את הכלבים מפני מחלת מסכנות חיים.

כלב

כיצד ניתן להוזיל את עלויות החיסון?

במידה ואתם מעוניינים להוזיל את העלויות, ניתן לרכוש מנוי אצל הווטרינר ובכך לחסוך לא מעט כסף. במסגרת המנוי תוכלו לקבל את חיסון הכלבת כמו גם חיסון משושה (חיסון חובה גם כן) כמו גם טיפולים נרחבים הכוללים טיפול שיניים לכלב ובדיקות רפואיות, בעלות כספית נוחה אשר נעה בין 100-500 ₪, תלוי בהיקף המנוי ובשירותים להם אתם זקוקים למען הכלב/ה שלכם.

 

מדוע חשוב לחסן את הכלב?

על אף כי בשנים האחרונות חלה ירידה של עשרות אחוזים במקרים אשר זוהו ככלבת, עדיין מדובר במחלה מסוכנת אשר מועברת באמצעות נגיף המצוי בגופם של כלבים. הנגיף נחשב לנפוץ מאוד במדינות עולם שלישי בהם לא מחסנים את הכלבים, בעיקר בהודו ותאילנד שם מספר מקרי הכלבת עמד בשנה האחרונה על 55,000. בישראל מדובר במקרים ספורים אשר עומדים על 50-80 מקרים בשנה, כאשר חלה מגמת ירידה מדי שנה לאור היקף החיסונים והמודעות הגבוהה של בעלי כלבים לחיסון. חשוב לזכור כי במקרים בהם הכלב שרט או נשך אתכם והוא נושא את הנגיף, אתם עשויים לחשוף את עצמכם ואת בני המשפחה לנגיף ולתופעות בריאותיות קשות אשר כוללות חולשה, חום גבוה, הזיות ובמקרים קיצונים למוות. עם זאת, לאור העובדה כי מדובר בעלות אטרקטיבית וכן ההבנה הציבורית הרחבה וכן עידוד ממשלתי ניתן לראות כיצד רוב הכלבים בישראל מחוסנים. מעוניינים לקבל מידע נוסף אודות החיסון והעלויות הכרוכות? היכנסו לאתר doctordolittle לצורך קבלת מידע מורחב אודות עלויות חיסון כלבת וחיסונים נוספים אותם תצטרכו להעניק לכלב/ה שלכם, הן לצורך שמירה בריאותם וכמובן הימנעות הופעה של מחלה מסוכנת במיוחד.

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם