כמה עולה פסיכולוג במצב חירום טראומטי?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

לא מעט אנשים חווים במהלך החיים טראומות, בין אם מדובר על הילדות או השירות הצבאי ובין אם מדובר על תאונת דרכים או פיגוע.

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם החוויות הקשות היא ללכת לטיפול טראומטי אצל פסיכולוג.

המאמר יפרט כמה עולה פסיכולוג במצבים כאלו.

 

מהו מצב חירום טראומתי?

טראומה נפשית היא אירוע אותו חווים לצערנו הרבה בישראל עקב טילים, פיגועים, תאונות דרכים, שירות צבאי וכד'. ביחד עם זאת, ישנם מצבי חירום טראומתיים הקורים גם עקב גירושין, פיטורים מהעבודה, קשיים משפחתיים, מוות של הקרובים אלינו וכיוצא בזה. מדובר על אירוע מלחיץ המלווה בחרדה שמעורר מתחים, דיכאון, דאגה ועוד המלווה לעיתים בתגובה פיזית הבאה לידי ביטוי בכאבי ראש, כאבי בטן או גב, רעד בידיים, זיעה מוגברת, בחילות וכד'. אדם החווה טראומה מושפע מבחינה נפשית. הוא טרוד יותר, חושש, לעיתים מדחיק את הטראומה ולעיתים לא מפסיק לדבר עליה. כל אחד מגיב אחרת אך המצב הטראומטי בסופו של דבר משפיע על התפקוד, המחשבות וההתנהגות.

 

מדוע חשוב לפנות לפסיכולוג במצב טראומטי?

אנשים שעוברים טראומה עלולים לפתח דיכאון שמתבטא במצב רוח ירוד, אפטיה, ירידה בתיאבון, קושי להירדם, קושי להתרכז וירידה ברמות האנרגיה. ההתמודדות עם המצב הטראומטי צריכה להיות מיידית ולכן ישנה חשיבות רבה לפנות לפסיכולוג. הטיפול של הפסיכולוג ממוקד ומותאם לצרכים של המטופל. בעת הפנייה של האדם במצב חירום ניתן לאבחן ולהפנות אותו לטיפול שיסייע לו. טיפולים מסוימים הם קוגניטיביים והתנהגותיים וטיפולים אחרים אף יהיו מלווים בתרופות הרגעה באמצעות מרשם של פסיכיאטר. לפיכך, הטיפול חייב להיות מותאם למצב הטראומתי ולכל מטופל באופן אישי. למידע נוסף פנו לאתר https://www.alhasapa.co.il.

 

כמה עולה פסיכולוג במצב חירום טראומתי?

טיפול פסיכולוג במצב חירום טראומתי יכול להיות קצר וממוקד. המחירים של פסיכולוגים שונים מאחד לשני ומחירם בין 400-500 ₪ לטיפול בהתאם למוניטין של הפסיכולוג. לרוב אנשים במצב טראומטי יזדקקו ליותר טיפולים בהתאם לחוויה שחוו. ישנם גם מוקדים לטיפולים נפשיים של השירות הפסיכולוגי בקופות החולים שאינם עולים כסף, אך התורים מאוד ארוכים. לפיכך, במצבי חירום מומלץ לפנות לפסיכולוג פרטי ובמידה ויש צורך, להמשיך ולטפל בקהילה. כאשר יש חיבור בין הפסיכולוג למטופל גם הטיפולים הפרטיים יהיו טובים יותר ולעיתים עדיף להשקיע בכך כסף ולהחלים מהטראומה בצורה יעילה. יהיו גם אנשים שיזדקקו כהשלמה לשיחות עם הפסיכולוג לטיפולים אחרים קצרי טווח המבוססים על פסיכותרפיה או טיפול קוגניטיבי התנהגותי. כמו כן, ייתכן והטיפול בטראומה יהיה בשילוב טיפול פסיכיאטרי בהתאם לסיטואציה ולחוויית המטופל.

 

מהו טיפול קוגניטיבי התנהגותי?

זהו טיפול קצר המביא לשינוי בחשיבה ובהתנהגות באמצעות מטרות מוגדרות מראש תוך בניית אמון וחשיבה אחרת על הטראומה ממנה סובל המטופל. באמצעות הטיפול ניתן להתמודד יותר בקלות עם החוויה הטראומתית מבלי לחוש דיכאון או חרדה.

 

טיפול רפואי

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם