כמה עולה טיפול באנדומטריוזיס לטווח הארוך

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

יכול להיות שכבר שמעתם את המושג הזה לפני כן ויכול להיות שזו לגמרי פעם ראשונה, אך אנדומטריוזיס זו תופעה שכיחה למדי בקרב נשים. מדובר במחלה לא נעימה עם הרבה כאבים, נפיחות והשפעות פיזיות ורגישויות שונות. קיימים היום כל מיני טיפולים שונים, הרוב לטווח הקצר, אך גם יש טיפול לטווח הארוך, מדובר בהליך לא פשוט שאינו מתאים לכל אחת, אך אם מישהי מתמודדת עם התופעה, כדאי תכיר ותדע מה האפשרויות שעומדות בפניה.

 

מה זה אנדומטריוזיס?

אנדומטריוזיס זו מחלה אצל נשים, בדרך כלל תרגישו כאבי קשים בתקופת הווסת, הרבה נשים שסובלות מהמחלה אינן יודעות שיש להן אותה וסובלות מבלי לדעת מה לעשות. מדובר במחלה גניקולוגית כרונית, דלקתית, בה הרקמה מתוך הרחם גדלה מחוץ לרחם, באזור החצוצרות, השחלות ואפילו מעבר לכף, המחלה משפיעה על התפקוד והפוריות בעיקרה.

 

מי נמצאת בסיכון?

זו מחלה שנמצאת בעיקר בקרב נשים צעירות בטווח גילאי הפוריות, לעיתים רחוקות היא פוגעת גם בנערות לפני קבלת הווסת או בנשים לאחר המנופאוזה. קבוצת הגיל השכיחה ביותר למחלה הזו היא בין עשרים לארבעים, וההערכה כיום היא שעשרה אחוזים מהנשים בגיל הפוריות סובלות מאנדומטריוזיס.

 

תסמיני אנדומטריוזיס

יש לא מעט תסמיני אנדומטריוזיס שחלק בטח תגלו שאתן חוות בעצמכן, אך חשוב להיבדק לכך בכדי להיות בטוחות. התסמינים האופייניים למחלה, הם כאבים קשים וחריפים לפני תחילת הווסת ובהלך קבלת הווסת, דימום כבד מהנורמה במהלך הווסת, כאבים מקיום יחסי מין, הפרעות במערכת העיכול, כאבים כרוניים ורגישויות, עייפות, מצב רוח ירוד, קושי להרות.

 

איך זה קורה?

קודם כל אל תהססו לחפש מידע נוסף בכדי להבין לעומק את החוויה ואולי לדעת אם שווה לכן להיבדק, אך בכל זאת ננסה להסביר כאן כמה שיותר.

  • היווצרות ראשונה – הרחם מורכב מרקמת שריר ומרקמת רירית, כשהריקה הרירית גדלה מחוץ לרחם זה האנדומטריוזיס.
  • השלכות נוספות – בזמן הווסת לדימום מהשכבה הזו אין לאיפה ללכת, ועלולות להיווצר הידבקויות בין הרקמה לאיברים סמוכים, בנוסף הדימום עלול לגרום להופעת ציסטות בשחלות ולהיווצרותה של רקמת צלקת סביב הרקמה הרירית.

 

טיפולים באנדומטריוזיס

יש כל מיני טיפולים להפחת כאבים וטיפולי עזר זמניים, אך כיום הטיפול לטווח ארוך שקיים זה ניתוח להסרת הרחם. בישראל רוב האוכלוסייה מכוסה בביטוחים משלימים או פרטיים ולכן רוב הנשים לא צריכות לשלם על הניתוח. מדובר בהליך מורכב עם אשפוז וזמן החלמה, לא מתאים לכל אחת ומצריך הרבה מחשבה, אל תעשו זאת בלי שיש לכם את כל המידע.

 

יש עם מי להתייעץ

החלק הכי חשוב בתוך כל הסיפור הזה, הוא שיש עם מי לדבר, יש המון מומחים, רופאים, מרכזי טיפול ועוד, שם תוכלו לקבל ייעוץ מתאים והכוונה טיפולית בהתאמה לסיפור האישי שלכם ומה שאתן רוצות עבור הגוף שלכן, יש מענה לכל שאלה, ייעוץ ותמיכה כמו שמגיע לכן, רק צריך לעשות את הצעד.

רופא בודק מטופל

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם