כמה עולה שימור דם טבורי?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אם אתם בהריון ולקראת לידה, בוודאי יצא לכם לשמוע על החשיבות הרבה שיש לשימור דם טבורי. תאי האב שמכיל הדם הטבורי הופכים אותו לבעל יכולות רפואיות נדירות, תרופת פלא למחלות שונות. אנחנו כאן כדי לספר לכם על ערכו של הדם הטבורי, כיצד והיכן משמרים אותו, וכמה עולה כל העניין הזה. הישארו אתנו כדי לקבל תשובות לכל השאלות החשובות הללו.

 

מהו דם טבורי?

בסיום הלידה, לאחר ניתוק חבל הטבור, נותרים כלי דם רבים בשיליה ובחבל הטבור שמחובר אליה. כלי הדם האלה נקראים דם חבל הטבור, או בקצרה: דם טבורי. בין היתר, מכילים כלי הדם תאי אב המטופיאטיים. לתאי האב שמכיל הדם הטבור יש יכולות לחדש ייצור של תאי דם שונים ורבים וזו התכונה שהופכת אותו לבעל יכולות ריפוי נדירות.

 

למה משמש הדם הטבורי?

מדי שנה מתקבלות אלפי אבחנות של מחלות דם ומחלות המערכת החיסונית כגון לוקמיה, לימפומה, תלסמיה ומחלות רבות אחרות. במקרים כאלה לדם הרפואי יש יכולות ריפוי על ידי שימוש בתאי האב המטופיאטיים שבו. תאי האב של הדם הטבורי דומים בתכונותיהם למח עצם וביכולתם להניע ייצור מחודש של תאי דם בריאים בגוף החולה, וכך לרפא אותו.

 

איך משמרים דם טבורי?

לאחר ההחלטה לשמר את הדם הטבורי, איסוף הדם נעשה בסיום הלידה, בזמן שלאחר ניתוק חבל הטבור ולפני יציאת השיליה. האיסוף נעשה על ידי איש מקצוע רפואי, או אדם שהוכשר לכך במיוחד, באמצעות ערכה סטרילית. תהליך איסוף הדם הטבורי לא כרוך בכאב או בתחושות לא נעימות ליולדת או לתינוק, ולא מסכן את בריאותם.

 

שימור דם טבורי

לאחר שהבנתם מה זה דם טבורי ומהו הערך המיוחד שיש לדם הטבורי, ולאחר שקבלתם את ההחלטה לשמר את הדם הטבורי, תצטרכו להחליט היכן לשמר אותו. עומדות בפניכם שתי אופציות, האחת, שימור הדם הטבורי בבנק דם טבורי ציבורי, לטובת תרומה. האפשרות השנייה היא שימור בבנק דם טבורי פרטי. אם בחרתם בשימור פרטי הדם הטבורי יוכל לשמש בעתיד את התינוק ואת בני משפחתו.

 

כמה עולה שימור דם טבורי?

עלות השימור תלויה בהחלטתכם האם לשמר בבנק דם טבורי ציבורי, או בבנק דם טבורי פרטי. עלות השימור בבנקים פרטיים עומדת על אלפי שקלים בודדים ומשתנה בין הבנקים השונים. גם תנאי התשלום והפריסה משתנים בין הבנקים. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים לפני בחירת הבנק. אם החלטתם לתרום את הדם הטבורי לבנק הציבורי לא תצטרכו לשלם על השימור.

 

לסיכום

לדם הטבורי יש חשיבות רפואית רבה ויכולות ריפוי מיוחדות במקרים של מחלות דם ומחלות המערכת החיסונית. אם קבלתם החלטה לשמר את הדם הטבורי של התינוק שלכם, האיסוף ייעשה בסיום הלידה. לפי בחירתכם, הדם יעבור לשימור בבנק דם טבורי פרטי או ישמש כתרומה עבור בנק הדם הטבורי הציבורי. מאחלים לכולם בריאות איתנה ☺

דם טבורי

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם