כמה עולה בדיקת nipt

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

בדיקת nipt היא בדיקה שמטרתה להחליף ולהפחית את בדיקת דיקור מי שפיר.

שתי הבדיקות מציעות את אותה מטרה – איתור מחלות גנטיות בעובר ואיתור מוקדם של מומים שונים לפני הלידה.

בעוד ובדיקת מי השפיר מציעה לעשות כן באמצעות דיקור ובדיקת מי השפיר, בדיקת nipt היא בדיקת דם שמאפשרת זאת גם.

עם זאת, יש הבדלים רבים בין הבדיקות שכדאי להכיר לפני שבוחרים איזו בדיקה לבצע.

מעבר לכך, חשוב להבין מה המחיר של הבדיקה כדי לראות שמדובר בתקציב שמתאים לכם. לכן, לפניכם קצת על כמה עולה בדיקת  nipt.

 

מה היא בדיוק בדיקת nipt?

בדיקת nipt היא בדיקה שמטרתה כמו בדיקת דיקור מי השפיר – לבחון אצל העובר לפני הלידה, האם קיימות מחלות גנטיות ומומים שונים שחשוב להכיר בהם לפני הלידה. מדובר בבדיקת דם פשוטה, ופולשנית הרבה פחות מן בדיקת דיקור מי השפיר. הבדיקה מציעה הערכה באחוזים, על הסיכויים להמצאות של תסמונת דאון אצל העובר. הבדיקה נחשבת לאמינה ביותר ומחזיקה באחוזי אמינות של כ- 99 אחוזים לרוב, בהתאם לחברה המייצרת אותה.

 

כמה עולה בדיקת nipt?

מחירה של הבדיקה משתנה מחברת ייצור אחת לאחרת, ומושפע מהחברה והמוניטין שלה, וכן מכמות אחוזי האמינות של הבדיקה. לכן המחיר ישתנה ותוכלו למצוא בשוק מספר מחירים שונים עבור ביצוע הבדיקה. טווח המחירים הוא רחב ומשתנה בין 3000 ₪ עד ל- 6000 ₪. שימו לב כי ניתן לעיתים לקבל החזרים מקופת החולים, שיפחיתו משמעותית את מחירה של הבדיקה.

 

מה ההבדל בין בדיקת nipt לבדיקת מי שפיר?

שתי הבדיקות מחזיקות במטרות דומות, אך יש הבדלים רבים בניהן שכדאי להכיר לפני הבחירה בבדיקה מסוימת. ככלל, ברור כי בדיקת מי השפיר יעילה, מדויקת ומקיפה הרבה יותר מן בדיקת nipt. לפניכם קצת על ההבדלים בניהן:

 

אופן הבדיקה

ראשית אופן הבדיקה מהווה הבדל משמעותי, שכן בדיקת מי שפיר נעשית על ידי דקירה ובדיקת nipt היא פולשנית הרבה פחות ונעשית על ידי בדיקת דם פשוטה.

 

תוצאות הבדיקה ודיוקן

בדיקת מי שפיר היא מדויקת הרבה יותר ומהווה אבחנה רפואית מלאה על מצבו של התינוק, לעומת זאת בדיקת nipt מאפשרת בתוצאותיה סקר סטטיסטי בלבד ואינה נותנת תשובה סופית ואמינה לחלוטין על מצבו של התינוק.

 

אבחון תסמונות קטנות

בדיקת מי שפיר מסוגלת לגלות את כל התסמונות על כל גדלן ולכן עולה ביעילותה על הבדיקה המקבילה לה. בדיקת nipt יעילה רק בתסמונות גדולות, ולכן לא תמצא ולא תעלה על תסמונות קטנות יותר הקיימות בעובר. מדובר בחיסרון משמעותי של בדיקה זו לעומת בדיקת מי השפיר המדויקת והמקיפה יותר.

 

יעילות בהריון של יותר מעובר אחד

בהריונות של שני עוברים ומעלה, בדיקת nipt אינה יעילה ואינה מומלצת כלל. בהריונות שכאלה בדיקת מי שפיר מהווה האופציה היחידה, מאחר והיא מדויקת יותר ומאפשרת בדיקה מקיפה מן השנייה.

 

שטרות של יורו

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם