כמה עולה לבנות תכנית מסודרת לתקציב עם חברה פיננסית?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

בניית תקציב פיננסי זה אחד הדברים שיכולים להקל על ניהול משק בית פיננסי.

כידוע, ניהול פיננסי של משק הבית זו משימה לא פשוטה.

קשה לאזן בין הוצאות להכנסות ולהיות תמיד עם היד על הדופק.

בדיוק בשביל זה ישנם כלים להתמודדות עם ניהול משק הבית הפיננסי ואחד המפורסמים שבהם הוא בניית תכנית תקציב מסודרת.

 

 

מהי תוכנית תקציב?

בניית תקציב משמעותה הכנת תוכנית מסודרת הקובעת את היעדים הכלכליים של משק הבית. התקציב כולל את בחינת ההכנסות למול בחינת ההוצאות. בניית התקציב מאפשר לדקור נקודות חולשה וחוזק במשק הבית הפיננסי ובאמצעות זיהוי הבעיות והחוזקות להתמודד עם המצוקה, או לצאת מהמינוס, או לחסוך. כל תוצאה מותאמת לבחירת המטרה של מכיני התקציב.

 

כיצד בונים את התקציב?

שלב 1 – איסוף מקורות ההכנסה

בשלב הראשון עליכם לאסוף את כל מקורות ההכנסה של משק הבית. להכנסה נכנסת המשכורת, קצבאות שונות, הכנסות חד פעמיות (לדוגמה המענק שחולק במהלך הקורונה) ומלגות שונות. זוהי לא רשימה ממצה – אם יש לכם עוד מקור הכנסה שאינו נרשם ברשימה זו, הכניסו אותו לבניית התקציב

 

שלב שני – איסוף הוצאות

שלב זה יותר מורכב כי יש בו הרבה משתנים. את החשבונות הבסיסיים, הכוללים – מים, חשמל, ארנונה, משכנתא, גז, אינטרנט, בדרך כלל לא שוכחים להכניס. אך זכרו שיש גם חשבונות שאנשים נוטים לשכוח להכניס כמו צ'קים דחויים שהגיע זמנם, מוצר רכשתם ופיצלתם לתשלומים. כל אלו גם צריכים להיכנס לחשבון ההוצאות החודשי.

הוצאות רכב ובריאות גם יילקחו בחשבון. אלו הוצאות גדולות שצריכים לזכור כל חודש להכניס למיין ההוצאות. זכרו שלעיתים מופיעים בחיים בלתמים – אירועים בלתי מתוכננים, כמו מכשיר חשמלי שנהרס, או תקלה ברכב, שיכולים לגזול מכם באותו החודש תקציב נכבד מההוצאות.

 

שלב שלישי – דירוג סדר עדיפויות

לאחר בניית התקציב יש לדרג את ההוצאות מ1-10. באמצעות הדירוג תדעו אילו הוצאות הכרחיות ומאילו ניתן להימנע בחודש זה. במידה וההוצאות שלכם עולות על ההכנסות, יש צורך בביצוע של שינוי והקטנת ההוצאות. חשבו האם יש הוצאה "מיותרת" או "פחות נחוצה" והיא זו התמחק ראשונה מבניית התקציב שלכם.

בנוסף, לכל הוצאה קבעו מה הגג שלה. קביעת גג מקבע את התקציב וגורם לכם לא להתפתות לחרוג ממנו. זכרו לבדוק בסוף החודש כי באמת עמדתם ביעדים.

 

כמה עולה לבנות תכנית מסודרת לתקציב עם חברה פיננסית?

עלות בניית תקציב עם חברה פיננסית יכולה לעלות לכם בין 200 ל1000 שקלים בחודש. בנוסף, ישנן חברות פיננסיות המציעות קניית טופס אלקטרוני או טופס אקסל, שכמובן זול משמעותית מייעוץ של אדם ספציפי עליו תוכלו לשלם ובו לנהל את התקציב החודשי שלכם בצורה ברורה ומסודרת שתקל על ההתנהלות שלכם.

 

גרף

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם