כמה עולה ייעוץ משכנתאות מקצועי?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

יועץ משכנתאות זהו מקצוע חדש יחסית שלא היה בו צורך בעבר. השוק הפיננסי משתדרג ומשתכלל בכל שנה והמודעות אל תחום הכספים ועולה ואיתה גם הצורך לעשות את זה בצורה הנכונה והמשתלמת ביותר.

 

יועץ משכנתאות, מה זה אומר?

בגלל העובדה שהשוק הזה נורא פרוץ ואין עליו רגולציה מסודרת בשוק, אין עדיין הסמכה נורמלית או תעודה המעניקה רישיון חוקי מוסדר בחוק ל ייעוץ משכנתאות.
אז למעשה, כל מי שמתחשק לו יכול לפרסם את עצמו ולהציג את עצמו כיועץ משכנתאות ולמכור את שירותיו לכל מי שירצה.
למרות שלא קיימת הגדרה פורמלית וברורה לתפקיד, יועץ משכנתא צריך להכיר את העולם המורכב של המשכנתאות על כל מורכבות שלו, לדעת מה ההבדלים בין סוגי המשכנתא והמסלולים השונים, להעמיד תוכנית פיננסית מקצועית, ולבנות לכם תמהיל על פי הצרכים הספציפיים שלכם ובסופו של דבר לעזור לכם להשיג את מסלול המשכנתא המשתלם ביותר עבורכם בבנק.

מה התפקיד של יועץ משכנתאות?

יועץ משכנתא אמיתי אמור להיות מעבר לאדם שרק יכול להשיג לכם ריבית משכנתא נמוכה, הוא אמור לעשות הרבה יותר מזה, והנה כמה מתפקידיו הבולטים:

  1. לבנות לכם תמהיל משכנתא מותאם ומדויק אליכם אישית.
  2. להבין אם העסקה או מסלול המשכנתא מתאימים לכם.
  3. ללוות אתכם בכל תהליך לקיחת המשכנתא (שעלול לקחת כמה חודשים).
  4. לנהל עבורכם משא ומתן עם הבנק ולהוריד לכם את הריבית.
  5. ללוות ולהיות זמין עבורכם גם לאחר לקיחת המשכנתא!

 

יועץ משכנתא פרטי או יועץ משכנתא מטעם מהבנק – מה ההבדל האמיתי?

לרבים עולה השאלה האם באמת קיים הבדל בין יועץ השקעות פרטי או בנקאי (ששירותיו ניתנים בחינם מהבנק). התשובה ברור מראש, ולא רק כי אנשים עושים את עבודתם טוב יותר כאשר משלמים להם יותר, ישנן סיבות נוספות חשובות לא פחות:

  • זמינות: כשכמות הקליינטים נמוכה כך הייעוץ והטיפול בה איכותי וקשוב יותר.
  • מחויבות: אתם משלמים על כך שיועץ המשכנתאות שלכם ימקסם את מלוא הידע והקישורים שלו במשכנתא הפרטית שלכם.
  • ריבית: ליועץ המשכנתאות מטעם הבנק יש אינטרס אחר מיועץ שנמצא לצידכם. הוא לא מקבל כלום מהרווח שהולך לבנק במקרה של משכנתא גבוה.
  • התקופה שלאחר המשכנתא: צריך להישאר עם היד על הדופק ותמיד לעקוב אחר שוק המשכנתאות והריביות הקיימות היום. היועץ הפרטי תמיד יכול לדאוג אם אפשר לשפר את התנאים של המשכנתא שלכם מעבר למה שכבר יש לכם.

 

כמה תאכלס עולה ייעוץ משכנתאות באופן פרטי?

אין מחיר אחיד ליעוץ משכנתא, כל יועץ בוחר לעצמו את שכר הטרחה, וכמו כל דבר הוא מחשב כמה הידע המקצועי שלו, הניסיון, הערך האמיתי ושלו וההתמחות שלו שווים ללקוח. אך למרות ועל אף כל אלו אפשר להגיד שיועץ משכנתא שכולל תמהיל משכנתא ומשא ומתן אל מול הבנק שלכם יעשה בין 5000 ל 7500 ₪.

מחשבון ובית

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם