כמה מרוויחים מפירוק רכב והאם זה משתלם?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

יש לכם רכב ישן, ובמקום תועלת הוא רק מטריח אתכם. אתם מרבים בביקורים במוסך, ואינכם מרגישים שהוא מספיק בטיחותי עבורכם. מכיוון שכך, אתם מחליטים לוותר עליו ולהשתדרג.

אבל,  האם יהיה מישהו אחר שיקנה רכב עם היסטוריה כל כך ארוכה? כנראה שלא.

 

מה ניתן לעשות עם הרכב הישן?

כאשר מחליטים להחליף רכב, עומדות אופציות רבות בפני הבעלים. האופציות משתנות לפי סוג הרכב. האופציה הראשונה והמוכרת ביותר, היא מכירת הרכב. מחיר המכירה  משתנה לפי מצב הרכב, מספר הקילומטרים שהרכב צבר, מספר ביקורים במוסך ועוד משתנים. לכן, האופציה רלוונטית רק כאשר יש ביקוש לרכב בשוק.

אופציה שניה היא לנסות להישאר עם הרכב. דרך זו היא הכי פחות כדאית, משום שהיא מורידה את הערך של הרכב, עם חלוף הזמן. בנוסף על כך, היא תגרום לכם להוצאה כספית גדולה משום שיידרשו שלל טיפולים כדי לשמור על רכב מתפקד.

האופציה השלישית היא פירוק הרכב ומכירתו לאדם, חברה או קונה רכבים לפירוק. ישנן סוכנויות לפירוק בכל רכבי הארץ, ועלויות ההובלה מצדיקות בחירה במפרק הגר בסמוך אליכם. למשל, אם אתם גרים בפתח תקווה, בחרו באופציה של קונה רכבים לפירוק בפתח תקווה.

האפשרות טובה, כאשר לא חושבים שיש אפשרות שמישהו יקנה את הרכב, עקב הפגמים הרבים שיש לרכב. פירוק הרכב הוא הליך בו מוצאים חלקי הרכב, ומפיקים מהחלקים את הרווח המקסימלי דרך מכירת כל חלק בנפרד.

הסכום שאותו ניתן לקבל מפירוק הרכב הוא אינדיבידואלי והוא משתנה בין רב לרכב. השוני בין המחירים תלוי בסוג הרכב ובשנת ייצורו. הטווח הסביר הוא בין 800-2000 שח לפירוק.

 

מתי יודעים שצריך לפרק  את הרכב?

זמן הפירוק האולטימטיבי נקבע לפי קטריונים כלליים ותחושה סובייקטיבית של בעל הרכב. כן, זה אולי מפתיע, אך ההחלטה לפרק את הרכב היא ברובה אישית. כשבעל הרכב מרגיש כי רכבו אינו מצליח לבצע פעולות בסיסיות של רכב ולשרת אותו כנדרש – מגיע המועד הנכון לפירוק. כמובן שלעיתים עוד ניתן ללכת למוסך ולתקן את המכונית, לרוב בעלות לא מבוטלת, ולכן נכונות ההחלטה תלויה ברצונו של בעל הרכב.

הקריטריון השני, הוא מצב הרכב. גם כאשר בעל הרכב מחובר לרכבו, עליו להיות רציונלי ולבחון האם רכבו מצליח למלא את הפונקציות הקריטיות לתפקודו השוטף. עליו לשים לב למשל, מהי התדירות בה הוא מבקר במוסך, כמה דלק צורך הרכב, מה מצב פליטת הגזים שלו ומה סך ההוצאות.

 

האם זה משתלם?

ובכן, פירוק הרכב צפוי להיות משתלם לבעל הרכב, בעיקר כאשר שווי הרכב במחירונים המקובלים נמוך. כאשר מדובר ברכב ישן, אין ספק שעדיף לפרקו. אך אם מדובר ברכב שלא נצטרך להתאמץ יותר מידי כדי למצוא לו קונים, כדאי לנסות למכור אותו.

 

לסיכום

ישנן שלוש אפשרויות בפני בעל הרכב מה לעשות עם רכבו. האפשרות הנכונה משתנה בין סוג הרכב, התמורה הצפויה ורמת הביקוש לרכב בשוק. הפירוק הוא פתרון יעיל כאשר הרכב הוא ישן והשוק שלו קטן. כך, תצליחו להרוויח מפירוקו לקראת רכישת מכונית חדשה.

זכוכית מגדלת וכסף

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם