כמה עולה הגשת דוחות מס לאזרח אמריקאי

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אזרחים אמריקאים חייבים להגיש באופן קבוע וסדיר דוחות מס שנתיים ל IRS – הרשות האמריקאית לגביית מיסים, אחראית בעיקר על גביה של מס הכנסה. גם אם הם לא חיים בארה"ב ואפילו אם לא ביקרו בה מעולם, או שאין להם כלל הכנסות מעסקים בתוך גבולות ארה"ב – הם חייבים להגיש דוחות מס שנתיים ואף לשלם מיסים לממשלה האמריקאית. אבל באופן טבעי, רוב האנשים מעדיפים שלא להתעסק בעצמם עם הטפסים המורכבים והבירוקרטיה הכרוכה בהגשה של דוחות תקינים, אמינים ומדוייקים, שיהוו בסיס איתן לגביית שיעורי מס הוגנים ולא מופרזים. אז כמה זה עולה והאם אפשר להגיש את הדוחות לבד?

 

אזרחים אמריקאים וה IRS – שונאים סיפור אהבה

אם אתם אזרחי ארה"ב וחיים בארה"ב אתם ודאי מכירים היטב את נוהל הגשת דוח שנתי לרשויות המס האמריקאיות. יחד עם זאת, אם אתם מחזיקים באזרחות כפולה ואף חיים מחוץ לגבולות ארה"ב, הגשת דוחות עשויה להיות פעולה מורכבת ומבלבלת, בעיקר בגלל הדיווח על הכנסות שנוצרו מעבר לגבולות ארה"ב, הכנסות מעסקים שונים, במדינות שונות ואפילו הכנסות מעסק, או נכס הנמצא בגבולות ארה"ב ועוד נכסים, או מקורות הכנסה מחוץ לגבולות ארה"ב. בנוסף, נכללים בדוחות אלה חשבונות נוספים של כל אזרח, כמו חשבונות פנסיה, ביטוחי, קופות גמל, חשבונות בבנקים זרים ועוד. ולבסוף – אמנות בינ"ל למיסוי עבור אנשים בעלי אזרחות כפולה משמשות גם הן חלק מהותי בחישובים הדרושים לצורך הגשת הדוחות.

 

מי יכול להתמודד עם כל הנתונים האלה?

בדיוק משום כך, הדרך הבטוחה ביותר להגיש דוחות לרשויות המס האמריקאיות היא בסיוע רואה חשבון אמריקאי שאף מומחה למיסוי אמריקאי ומיסוי ישראלי, שיכול לבצע עבורכם את התיאום בין סוגי ההכנסות השונים ולחשב את שיעורי המס הנכונים.

 

כיצד מתמחרים את עבודתו של רואה חשבון למיסוי בינ"ל?

עבודה מסודרת מול רואה חשבון מתומחרת באופן שונה לפי גופו של מקרה והיא צפויה להשתנות באופן מהותי, בין אזרח אמריקאי שכיר, עם הכנסה ממוצעת לבין חברה אמריקאית גדולה בעלת שיעורי הכנסה גבוהים. בנוסף, כל חברה, ארגון, עסק, או אזרח פרטי זקוקים לסוגים שונים של שירות חשבונאי. חלקם כוללים ניתוח נתונים, הכנת תקציב תקופתי, עריכת מאזני ועוד. לעומת זאת, שירותים בסיסיים של ראיית חשבון עשויים לכלול הגשת דוח שנתי פשוט פעם בשנה בלבד. על בסיס זה משתנים מחירי הגשת הדוחות לפי הצרכים השונים של הלקוח, נתוניו השונים, נתוני ההכנסות שלו, גובה ההכנסה ועוד. הגשה עצמית של דוחות אלה אינה כרוכה בתשלום, אם כי איחור בהגשת הדוחות, או הגשה של נתונים שגויים, עלולה להסתכם בעלויות גבוהות מאוד.

 

לסיכום

עלויות הגשת הדוחות כשלעצמה הן אפסיות. יחד עם זאת, הגשה שגויה, או מאוחרת עלולה לגרור קנסות כבדים. גם הכנת הדוח היא פעולה מורכבת הדורשת היכרות עם המיסוי האמריקאי ועם האופן הנכון למילוי הדוחות. ידע שמצוי בעיקר אצל רו"ח המתמחים במיסוי אמריקאי ובאמנות מס בינ"ל.

מיסים

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם