כמה עולה ריבית על הלוואה חוץ בנקאית?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

עם הצמיחה המשמעותית בשוק ההלוואות החוץ בנקאיות בישראל בשנים האחרונות, הבנקים המסחריים כבר אינם מהווים את הכתובת היחידה לקבלת אשראי עבור מטרות שונות. כך הלוואות חוץ בנקאיות הפכו לאופציה מועדפת במקרים רבים עבור מימון בסכומים קטנים באופן יחסי בצורה קלה ונוחה. הלוואה חוץ בנקאית – כמה זה יעלה לכם? המידע הרלוונטי לשוקלים הלוואה חוץ בנקאית.

 

מהו המרכיב העיקרי בעלות הלוואה חוץ בנקאית?

כמו בכל סוגי ההלוואות, המרכיב האחראי במחיר הלוואה לכל מטרה הינו רכיב הריבית. בהתאם לתנאים הנוחים והמהירות בין בקשת הלוואה לקבלת הכספים – שיעור הריבית גבוה באופן יחסי. עם זאת, רבים בוחרים בהלוואה חוץ בנקאית על מנת ליהנות מהלוואה נוחה במיוחד.

כמה עולה ריבית על הלוואה חוץ בנקאית?

מיהם הגופים המעניקים הלוואות חוץ בנקאיות?

לפי חוק, כל הלוואה המתקבלת מגוף שאינו תאגיד בנקאי הינה הלוואה חוץ בנקאית. בין הגופים המעניקים הלוואות מסוג זה ניתן למנות:

  • חברות ביטוח
  • חברות אשראי
  • קרנות פנסיה
  • ועוד

תנאי ההלוואה משתנים בין המסלולים של החברות השונות ובהתאם ליכולות ההחזר של מבקש ההלוואה. כדי לחשב את עלות ההלוואה בצורה מלאה, יש לבדוק נתונים נוספים מלבד הריבית כמו: עמלות וקנסות במקרה של פיגורים או במקרה של שינוי בפריסה של התשלומים.

 

מדוע הלוואות חוץ בנקאיות נחשבות לנוחות יותר מהלוואות בנקאיות?

בהלוואה חוץ בנקאית – בניגוד להלוואה בנקאית, לא נדרש הלווה לחתימה של ערבים או בטחונות לצורך קבלת המימון. בנוסף, ההלוואה החוץ בנקאית אינה משפיעה על מסגרת האשראי בבנק או על דירוג הלקוח. לקוחות שאינם מעוניינים לחרוג ממסגרת האשראי או שאינם יכולים לקחת הלוואה בנקאית מכל סיבה שהיא, יפנו לקבלת הלוואה מגורמים חוץ בנקאיים.

כמה עולה ריבית על הלוואה חוץ בנקאית?

שיעור הריבית הממוצע על הלוואה חוץ בנקאית

מחקרים שנערכו בתחום עלות הלוואות חוץ בנקאיות מציגים את נתוני שיעורי הריבית על הלוואת מסוג זה בעיקר בהתאם לנתוני חברות כרטיסי האשראי המהוות נתח משמעותי בשוק זה. הריבית הממוצעת בענף עומדת כיום על 11.5%. בעבר הייתה ריבית זו גבוהה משמעותית מריבית הפריים, נכון לעכשיו, עם עליית ריבית הפריים, עדיין נותרו פערים אולם הם הצטמצמו במידה ניכרת.

נציין כי האמור לעיל הינו לגבי ממוצע הריביות בשוק. עם זאת, קיימים בענף גופים שונים המציעים הלוואה בעלות נמוכה יותר ובריבית סבירה בלי לסתור את העובדה שישנם גופים חוץ בנקאיים המעניקים מימון בריביות גבוהות ביותר, אף למעלה מן הממוצע.

 

לסיכום: עלות הלוואה חוץ בנקאית

בחישוב עלות הלוואה חוץ בנקאית יש לחשב את שיעור הריבית על ההלוואה בנוסף לעלויות נלוות אפשריות כמו עמלות שונות וקנסות. חשוב לאתר גוף חוץ בנקאי המציע תנאי ריבית נוחים ופריסה הנכונה לכם כלווים על מנת ליהנות מהלוואה חוץ בנקאית במחיר משתלם.

כמה עולה ריבית על הלוואה חוץ בנקאית?

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם