כמה עולה דוח שנתי לרואה חשבון לעצמאי?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

הגיע הזמן להפיק דוח שנתי לעסק שלכם? רואה חשבון יכול לעשות את העבודה בשבילכם. כמה יעלה לכם הדוח ואלו נתונים מפורטים בו? המשיכו לקרוא

ההחלטה להיות עצמאי עשויה להרתיע חלק מהאנשים בעיקר בשל הבירוקרטיה הלא ברורה והדרך שכל עצמאי צריך לעבור מול רשות המיסים והמדינה מעבר לניהול העסק והקידום שלו.

כחלק מהבירוקרטיות האלו, כל עצמאי צריך להגיש דוח שנתי בתום כל שנה אך אל דאגה! תוכלו להיעזר ברואה חשבון אשר יקבל מכם את כל הנתונים הרלוונטיים, יכין ויגיש את הדוח עבורכם, מה בעצם כולל הדוח וכמה רואה חשבון ייקח לכם עליו?

 

איך רשות המיסים יודעת כמה הרווחתם?

כמו שכל ישראלי שעובד יודע, חלק מהמשכורת שלנו מנוכה ומועבר למס הכנסה ומשם אל קופת המדינה לצורך הכלכלה והצמיחה שלנו. כאשר מדובר בשכיר המצב פשוט – ישנו תלוש שכר וממנו מנוכה המס לפי גובה השכר ואחוזי פטור מסוימים, אך כאשר מס הכנסה מתעסק עם עצמאיים המצב מעט יותר מסובך וכדי לפשט אותו, רשות המיסים דורשת בכל שנה לקבל דוח המפרט את כל ההוצאות וההכנסות שלכם כך שבתמורה היא תוכל לקבוע באם שילמתם מספיק מס או דווקא עליכם להשלים את חלקו.

 

מה אם שילמתי יותר?

על פניו נראה כי רק לרשות המיסים יש אינטרס לקבל את הדוח הזה לאור העובדה כי הוא מונע מעצמאיים להעלים הכנסות ולא לשלם מס במשך תקופה ארוכה, אך בפועל גם לעצמאיים עצמם יש מה להרוויח מהדוח – במקרה שהם שילמו יותר מגיע להם לקבל החזרי מס לעצמאיים, כלומר את חלק מההכנסות שלהם שנוכו בחזרה.

 

הגשת הדוח על ידי רואה חשבון

לאחר שהכרנו מעט יותר את הדוח ולמה הוא טוב לכל אחד מהצדדים הגיע הזמן להפיק ולהגיש אותו. סביר להניח כי כל ההכנסות וההוצאות שלכם די מבולגנות, ולא כל כך ידוע לכם מה כדאי לעשות על מנת שירד לכם כמה שפחות מס, על כן, תוכלו להיעזר ברואה חשבון אשר מבין בתחום ויעשה עבורכם את כל העבודה מבחינת סדר בכל הפירוט הפיננסי והגשת הדוח עצמו.

המחיר של הגשת הדוח על ידי רואה חשבון נע בין 1,000 שקלים לכ-3,000 שקלים ומשתנה בגודל העסק וכמות העבודה שנדרשת במסגרת הגשת הדוח. בכל מקרה לא כדאי לוותר על היעזרות ברואה חשבון ובטח שלא לוותר על הגשת הדוח לצורך החזרי מס, בהחלט יכול להיות שחייבים לכם הרבה כסף.

מתוקף היותכם עצמאיים תצטרכו להגיע את הדוח בכל סוף שנה, וכדי לא להעמיס עליכם עבודה מיותרת כדאי שפשוט תפנו לרואה חשבון שיעשה זאת עבורכם. המחיר שהוא לוקח, ביחס לכל מה שאתם עשויים להרוויח בחזרה מהמס שירד לכם, יכול להיות מאוד קטן ועל כן, גם מאוד משתלם.

דוח רואה חשבון לעצמאי

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם