כמה עולה ביטוח משכנתא ?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

במידה ואתם עומדים לפני סגירת חוזה משכנתא כדאי מאוד שתכירו את הסעיפים הקשורים בביטוח משכנתאות. ביטוח משכנתאות הוא למעשה דומה לביטוח חיים ומבטיח את בטחון תשלומי המשכנתא בעת אובדן הבעלים. נושא זה הוא קריטי וחשוב וכיום מתקיימת חובה כמעט מלאה על ביטוח משכנתאות בישראל. הוסיפו לקרוא והכירו לעומק את הסעיפים וכיצד מבטחים את המשכנתא שלכם בצורה הטובה ביותר.

 

מדוע קיים ביטוח משכנתאות ?

קניית דירה היא עסק יקר ומסובך דיו, אך אין ספק שביטוח משכנתאות הוא דבר חשוב מאוד. רבים מהבנקים בישראל מחייבים את רוכשי המשכנתאות לבטח את המשכנתא שלהם וזאת בכדי להבטיח ולהגן על עצמו במקרים בהם נוטל המשכנתא לא יהיה מסוגל להמשיך ולהחזיר את ההלוואה הניכבדת שלקח. ביטוח משכנתא מגן במצב של מוות של המשלם וגם במקרים בהם נגרם נזק למבנה שמוריד מערכו. למעשה, ביטוח משכנתא מורכב משני ביטוחים: ביטוח חיים וביטוח מבנה.

 

רפורמות חדשות בנושא

בעבר, אפשר היה לרכוש את המשכנתאות בבנק, באמצעות ביטוח קבוצתי, אפשרות זו אינה קיימת יותר. רבים לא ידעו שניתן לרכוש את הביטוח גם מחוץ לבנק הרלוונטי ממנו רוכשים את המשכנתא ושהשוק רחב וניתן לקבל הצעות נוספות. לכך מתווספת שתי רפורמות חדשות: הראשונה מ-2019, אז הוזיל הרגולטור את תעריפי ביטוחי החיים, שהוא כאמור, אחד המרכיבים של ביטוח משכנתא. כתוצאה מכך, החלו הגופים השונים להתחרות במחיר והפערים בין הצעותיהם יכולים להיות גדולים למדי. הרפורמה השנייה חלה ב2020 בינואר. בהוראת רשות ההון, ביטוח וחסכון, הוזל בחמישה אחוזים ביטוח הדירות שנמכר מהבנקים. גם לקוחות חדשים וגם חדשים נהנים מההוזלה הזו.

 

פיקוח על התעריפים

הפיקוח על התעריפים הביא לכך שעלות ביטוחי הדירה והחיים, נהיו תואמים את הסיכונים העדכניים. בכדי להינות מהוזלה זו אין צורך לעשות דבר – לוקח המשכנתא החדשה, או גם לקוח קיים של משכנתאות, יזה לעדכון אוטומטי ללא צורך באף פעולה או תקשורת נוספת אל מול גורמים מטפלים. לקבלת עוד מידע כנסו לאתר – משכנתא טיל.

 

עלות ביטוח משכנתאות

סביר להניח שההצעות שתקבלו יהיו מגוונות ולכן רצוי לבדוק את האופציות בצורה יסודית. מומלץ מאוד לבדוק את השוק לעומר והכיר גם את הסעיפים הכי קטנים. מומלץ להעזר ולהתייעץ עם מומחה למשכנתאות או רואה חשבון מומחה. אין לזלזל בחשיבות של ייעוץ מקצועי ואמין.
עלות ביטוח משכנתאות נעה על כ – 10% מסך ההחזר החודשי. העלות משתנה בין לקוחות שונים בין סעיפים שונים:

  • גברים משלמים יותר
  • מעשנים משלמים יותר
  • מחיר הלווה קובע – מבוגרים יותר שלמים יותר
  • סובלים מבעיה רפואית – לווים הסובלים מבעיות רפואיות ישלמו יותר.

טווח מחירי המשכנתאות נע בין 60 שקלים בחודש ל – 180 שקלים בחודש, נכון לתחילת שנת 2021.

חתימה על מסמך

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם