כמה עולה להשקיע בקופת גמל והאם היא נזילה

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

במידה והחלטתם שאתם רוצים לדאוג לקצבה הפנסיונית שלנו טרם הגעה לגיל הפרישה, אתם בהחלט בכיוון הנכון. חשוב לדעת שישנן לא מעט אופציות שמאפשרות לנו להתכונן מראש ולהגדיל את סכום הכסף עליו נחייה כאשר כבר לא נוכל לעבוד. אחת האופציות המשתלמות ביותר היא קופת גמל להשקעה שמאפשרת לנו השקעה חודשית לקופה, אבל גם ייצור רווח מסכום ההפקדה.

קופת גמל להשקעה היא אפשרות יחסית טרייה והפכה להיות דומיננטית ורווחית ביותר בעבור לא מעט אזרחים. היות והיא ניתנת לשימוש למטרות מגוונת, קצרות וארוכות טווח, היא גם נותנת לנו שליטה דיי רחבה בתחומי ההשקעה, הנזילות ותנאי החתימה. אבל איך נדע איזו קופת גמל לבחור, ומה היתרונות על גביי אפשרויות אחרות?

 

מהי קופת גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה היא כאמור אופציה יחסית חדישה, המאפשרת לנו לבצע הפקדה חודשית, עם תקרה שנתית מסוימת המשתנה בכל שנת מס. ניתן למשוך את הכסף, אך באותו מקרה נשלם מס רווחי הון, או לחילופין זו יכולה להיות קופה פנסיונית אשר תהיה נזילה לנו בגיל הפרישה עם פטור ממס.

הסכום שמופקד בקופת הגמל הוא כמובן מושקע ונוצרות תשואות שהן הרווח שלנו. לכן, אלמנט זה עלול לסייע לנו בבחירה של קופת גמל. לדוגמא, אנליסט קופת גמל להשקעה עמדה על שיא תשואות עבור הקופות שלה בשנת 2019, ולכן הוכיחה את עצמה בתור מנהלת קופות אמינה.

 

כמה זה עולה

לא תהיה לנו לרוב עלות על כך שהקמנו את קופת הגמל וגם לא על כך שאנו מבצעים הפקדות. אך היות ומדובר בסכום שצריך לנהל אותו, כן נשלם דמי ניהול אחידים ושנתיים בגובה ממוצע של 0.7%. בנוסף, כפי שציינו קודם לכן, במידה ומטרת הקופה היא להוות חיסכון פנסיוני, ואנו עומדים בתנאי הפקדה בתחום תיקון 190, נוכל להיות פטורים ממס ואף לייצר תשואות גבוהות.

במקרים של קרנות וחסכונות בנקאיים, דווקא ניתקל בדמי ניהול משתנים וגבוהים.

 

איך נבחר קופת גמל

את הבחירה נבצע ראשית על ידי התבוננות על מצב החסכונות, הקרנות וההכנסה הקיימת שלנו. בהתאם לכך, קופות גמל להשקעה השוואה היא הדרך היעילה ביותר לקבלת תמונה אידיאלית. בהתאם לנתונים הבסיסיים שלנו וביחס להצעות השונות שנקבל, נדע איזה קופה תהיה הכי מתאימה לנו למטרת החיסכון.

 

לסיכום

קופת גמל להשקעה היא אופציה חדשה ונהדרת שיכולה לשרת מספר מטרות. היא יכולה להוות חיסכון לטווח קצר או בינוני, במידה ולא בהכרח יש לנו הון עצום להשקיע. במקביל קופה זו יכולה להיות אפיק משתלם ביותר לחיסכון פנסיוני, היות ואנו יכולים לקבל פטור ממס ורווח מאד גדול בצורה מבוקרת. לבסוף, היתרון המהותי בהקמת קופת גמל היא כי דמי הניהול הם זולים ומשתלמים יותר מאשר קרנות אחרות.

קופת גמל

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם