כמה עולה לקבל פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

לכולנו תמיד מבאס לראות את גובה הניכוי של מס הכנסה כל חודש בתלוש.

אנחנו עובדים הרבה וקשה ואחוז ניכר מהשכר שאנו מרוויחים הולך עבור המיסים של המדינה.

יחד עם זאת, חשוב לדעת שלמרות תנאים קשוחים, מאד ספציפיים, לא מעט אנשים עדיין קמים כל בוקר לעבודה, ועל כך המדינה יכולה לזכות ולא לגבות מס כלל.

אז איך נדע אם אנחנו זכאים להטבה שכזו?

חשוב לדעת שלצערנו אף אחד מרשות המס לא יבוא להודיע לנו ביום בהיר אחד שמגיע לנו החזר או שאנחנו בכלל לא צריכים לשלם. לכן, במידה ואנחנו מאמינים שאנו זכאים לפטור מתשלום מס, עלינו לבדוק את זה לבד. למרות שרק עצם המחשבה הזו זה כבר נשמע מסובך, מעייף ובעיקר מלא בבירוקרטיה, אבל דעו שזה לא חייב להיות כך וישנם מומחים שיכולים לעשות את כל הבדיקה למענכם, בחינם.

 

מהו תשלום מס הכנסה

תשלום מס ההכנסה הוא סכום כסף המנוכה כל חודש מהשכר בהתאם לגודל ההכנסה שלנו. מדובר כמובן במיסים הבסיסיים שאנו משלמים בעבור העובדה שאנו תושבי המדינה הזו. לרעיון הבסיסי הזה כמובן נלווים עוד אלמנטים רבים ובעיקר המון בירוקרטיה.

מעטים הם האנשים שיודעים כיצד להתנהל מול מס הכנסה ושאפילו מגיע להם פטור ממס הכנסה לנכים, הפחתה במיסים עקב העסקה במספר משרות, ועוד. את כל אלו ועוד עלינו לברר לבד.

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה

אכן ניתן לקבל פטור מלא מניכוי מס הכנסה מהמשכורת, אך מדובר בתנאים ספציפיים, ומקרים ספציפיים. אבל, יש בכך יתרונות נפלאים היות ואם גילינו שאנו זכאים לפטור אנו עלולים להיות אפילו מזוכים רטרואקטיבית עבור התקופה בה היינו זכאים ללא ידיעתנו.

התנאים להגשת בקשה לפטור ממס:

  1. רווח הפחות מ-608,000 ₪.
  2. אחוז נכות הגבוה מ-90% לצמיתות, או לתקופה שאינה עולה על 185 ימים.

משמעות הדבר היא כי האנשים הללו שנפצעו, חלו והוכרזו כנכים ועדיין בחרו לצאת לעבודה זכאים לסיוע שכזה מן המדינה. אך המדינה לא תעדכן אותם על כך ולכן גם אם אתם לא בטוחים, תמיד תוכלו לבדוק מה מידת הזכאות שלכם.

 

כיצד נבדוק אם אנו זכאים לפטור

כפי שציינו, להתחיל לבדוק את כל הנושא, ועוד במבט אחורה, יכול להיות עסק מסורבל. בגלל שאנחנו לרוב לא מתמקצעים בנושאים שכאלו, מומלץ לתת לאיש מקצוע ולחברה מתמחה לברר עבורנו את הנושאים.

היתרון הנפלא בכך שיש כאן סיכון כלכלי מאד נמוך לעומת סיכוי גבוהה לקבלת החזר ופטור. במידה ולא היינו זכאים להחזר, לא נשלם על המאמץ, אבל אם אנחנו כן, אז נשלם אחוזים בודדים מאד ביחס לרווח, לאיש המקצוע.

 

לסיכום

במידה ואתם סבורים שאתם זכאים לפטור ממס ההכנסה, או החזר בעבור שנות פטור, מומלץ להיעזר באיש מקצוע על מנת לבדוק את הזכאות וכך לצאת ברווח.

קופת חיסכון

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם