כמה עולה גמילה מסמים קשים לעומת קלים?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

גמילה מסמים – הן קשים והן קלים היא תהליך מורכב מאד, שרצוי לעבור אותו בדרך המותאמת לאדם.

לאנשים שרוצים להיגמל, או לקרובי משפחה שחשוב להם שיקיריהם ייגמלו, חשוב לבחור במכון גמילה איכותי, שיעבור יחד עם האדם הליך גמילה משמעותי.

בדיוק בשביל זה חשוב לדעת את כל הפרטים בנושא ומה העלויות של הגמילה.

 

מה המשמעות של גמילה מסמים?

גמילה מסמים אינה פשוטה כלל. התמכרות לסם היא אחת מההתמכרויות הקשות ביותר שמוכרות כיום לבני האדם. הליך הטיפול הינו מורכב והמטופל עשוי לחוות קשיים פיזיים ונפשיים כאחד. התסמינים הפיזיים כוללים כאבי בטן, כאבי ראש, כאבי שרירים. ישנו תסמין הנקרא קריז שמשמעותו כאבים קשים ועוויתות תוך הרצון למנת סם.

התסמינים הנפשיים יכללו חרדה, הפרעות שינה, דיכאון, עצבנות ועייפות. כפי שניתן לראות, תופעות אלו בעירבוב ביחד עם התופעות הפיזיות מקשות מאד על האדם. לכן, זה כמעט בלתי אפשרי לעבור גמילה מסמים ללא גורם מקצועי מוסמך. לכן, חשוב לבחור מרכז גמילה ששם את הדגש על האינדיבידואל וקובע עבורו תוכנית גמילה המותאמת לצרכיו האישיים.

 

מה ההבדל בין גמילה מסמים קשים לסמים קלים?

כדי לבחור את המסלול הנכון לגמילה מסמים, יש לבדוק האם הגמילה היא מסמים קלים או סמים קשים. כדי לאמוד את ההבדלים בין השניים בדרך כלל מצביעים על שלושה קריטריונים: הנזק שהסם גורם לאדם, כמה מהר האדם מתמכר אליו, והאם ההתמכרות היא נפשית, פיזית, או משלבת בין השתיים. לכן נראה מספר הבדלים הנובעים מהקריטריונים.

שינויים פיזיים – התמכרות לסמים קשים תשפיע על האדם גם ברמה הפיזית – המשקל שלו יהיה שונה בצורה קיצונית, הוא יראה מוזנח יותר ואפילו יזניח את הלבוש שלו ואת האסתטיקה שלו.

זמן – הנזק של סמים קשים ישפיע על גוף האדם לאורך זמן. כלומר, גם אם הצריכה האחרונה של הסם הייתה לפני תקופה, עדיין ההשפעה שלו תיראה על האדם.

בישראל אין הבחנה ברורה בין סמים קלים ולסמים קשים, לכן על האדם ללכת למכון הגמילה שם הם בודקים כל מקרה לגופו ומחליטים לפי המקרה הספציפי היכן האדם נמצא בספקטרום.

 

כמה עולה גמילה מסמים?

בישראל מרכזי גמילה רבים. חלק ממרכזי הגמילה מסובסדים וחלק ממרכזי הגמילה אינם מסובסדים. לכן טווח המחירים של מרכזי גמילה מסמים הוא עצום. עלות הטיפול תיקבע לפי אורכו, לפי האינטנסיביות שלו, ולפי המרכז שבחרתם.

ככל שהגמילה היא מסמים קשים יותר העלויות גבוהות יותר. מחירי המרכזים הפרטיים מתחילים מ10 אלף שקלים ויכולים להגיע עד ל50 אלף שקלים. ככל שהגמילה היא מסמים קשים יותר סכום הטיפול יהיה גבוה יותר ולהפך.

ישנם מוסדות של המדינה שגם אליהם ניתן ללכת. המדינה יכולה לקחת על טיפול שמשכו 21 יום 600 שקלים.

 

דולרים

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם