כמה עולה אבחון הפרעות קשב וריכוז?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מה היא בעצם הפרעת קשב וריכוז, כיצד יש להתמודד איתה? הפרעה של קשב היא הקושי של האדם לבצע חלוקת קשב נכונה, לשמור על ריכוז, לנהל קשרים חברתיים ועוד. בעוד שקיימים שני סוגי אבחונים עבור בעיית קשב וריכוז, חשוב להבין קודם מה היא ההפרעה וכיצד מתמודדים איתה.

אולי נדמה כי בשנים האחרונות חלה עלייה במספרם של המתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז, אך יהיה מדויק יותר להגיד משהו אחר. יהיה מדויק לציין כי בשנים האחרונות, ישנו שיפור טכנולוגי משמעותי, שמאפשר גילוי ואיתור של קשיים בריכוז וקשב. בעקבות התפתחות הטכנולוגיה, קל יותר לאבחן לוקים בקשב, אך אין זה אומר שמספרם באוכלוסייה בהכרח גדל.

 

יותר אנשים מתגלים כלוקים בהפרעת קשב?

אנחנו נשאיר את זה לאנשי הסטטיסטיקה, שיחליטו באם מדובר בעלייה במתמודדים עם ההפרעה, או שמא פשוט בשנים האחרונות אנשים כבר לא מתביישים בהפרעה. איך זה בעצם מתקשר האחד לשני? מאוד פשוט, אם בעבר אנשים התביישו בקושי שלהם לשמר קשב או לשמור על ריכוז, הרי שכיום אנשים ממהרים לאבחן את הפרעתם ולזכות בהקלות המתאימות.

על פי סטטיסטיקה פשוטה, מספר המאובחנים עלה בשנים האחרונות. לאו דווקא בגלל שיש יותר מתמודדים עם ההפרעה, אלא פשוט בגלל שיותר אנשים מחליטים להגיע אל אבחון.

ילד לומד

 

מה המחיר של אבחון הפרעת קשב וריכוז?

אז כמה עולה אבחון הפרעות קשב וריכוז? בעוד שאבחון פרטי עשוי להגיע גם למחיר של 1,300 ₪, חשוב לזכור כי קופות החולים מסבסדות אחוז ניכר מהאבחון ומסוגי הטיפולים השונים בהפרעת קשב וריכוז. כך יוצא, שאם תפנו לקופת החולים בכדי ליהנות מסבסוד, תצטרכו לשלם השתתפות עצמית אשר גובהה נע בין 100 ₪ לבין 170 ₪ (יש לבדוק את המחירים בעצמכם, היות והם משתנים מקופה לקופה).

מה בעצם מאבחנים באבחון הפרעת קשב וריכוז? לפני שעונים על השאלה, חשוב להבין כי ישנם סוגים שונים של בדיקות ואבחונים, כאשר הבדיקה המומלצת ביותר כיום היא בדיקה הנקראת BRC – אבחון קשב וריכוז. אבחון BRC לילדים מומלץ מאוד עבור ילדים בגילאים יחסית מוקדמים, בדרך כלל באזור הגילאים בהם יש להתמודד עם חומרים לימודיים שונים.

 

מתי מומלץ לאבחן הפרעת קשב?

בעוד שאין איזשהו כלל אצבע לגבי הגיל המומלץ לאבחון BRC, הורים בדרך כלל ירגישו כי הילד צריך אבחון בבואו להתמודד עם חומר לימודי. לא פעם, ניתן לאתר קשיים של קשב וריכוז גם לפני השנים הראשונות בבית הספר, למשל בשלב גן הילדים.

באופן כללי ומבלי לקבוע כלל ברזל כזה או אחר, מומלץ תמיד להקדים תרופה למכה, במיוחד כאשר מדובר בילדים האהובים שלנו. אבחון BRC מוקדם עשוי להוביל לכך שהילד יקבל את הסיוע הנכון ביותר, מה שיוביל אותו לכבוש יעדים שונים בחיים. בעזרת הטיפול הנכון והאבחון המדויק, הילד שלכם ייהנה מחיים נורמטיביים עד כמה שיותר.

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם