כמה עולה בשר אווז מהקצביה?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כששומעים את המושג בשר אווז או כבד אווז, ישר מצטיירת בדמיוננו תמונה של מסעדה יוקרתית שמגישים בה את המאכל. בסרטים צרפתיים רבים תוכלו לראות זוג לבוש בבגדים מהודרים היושב ומתענג על כבד אווז. אבל כמה מאיתנו באמת טעמו את המאכל ויודעים במה מדובר?

 

מה זה בשר אווז?

כשמדברים על בשר אווז, פעמים רבות מתכוונים לרוב לבשר של כבד אווז. כבד זה נוצר באמצעות פיטום או השמנה בכפייה של אווז. בצרפת, אכילת כבד אווז הפכה למנהג פופולרי. בצרפתית המאכל נקרא "פואה גרא", והוא מיוצר בדרך כלל מכבד ברווז. יש לשים לב שהרבה פעמים כשמדברים על כבד אווז, הכוונה היא בכלל לכבד ברווז. כבד ברווז נחשב יוקרתי יותר מכבד אווז, והוא אף קטן יותר.

 

אופן ההגשה

ניתן להגיש את המנה כמנה קרה או כמנה חמה. כשמגישים אותה חמה, מוסיפים לכבד בדרך כלל פרוסות תפוח ורטבים על בסיס ברנדי תפוחים, או שמגישים את הפואה גרא עם פירות ורוטב מתקתק. לעומת זאת, כשהפואה גרא מוגש קר, הוא מוגש בדרך כלל כממרח או כפטה כבד. בצרפת מגישים אותו עם לחם בריוש, חרדל, מלח ופלפל שחור.

 

 פיטום אווזים וברווזים

כאמור, כבד אווז\ברווז נוצר ע"י פיטום של האווזים\הברווזים. בעבר, היו מפטמים ברווזים בתאנים כדי להגדיל את הכבד שלהם וליצור כבד שומני. תהליך הפיטום עורר התנגדות בישראל ובמדינות נוספות בעולם עקב המעשה הנחשב אכזרי ופוגע בבעלי החיים. בעקבות כך, פיטום אווזים וברווזים נאסר במדינת ישראל לפני בערך כ- 15 שנים.

 

מחיר של כבד אווז

כבד אווז נחשב למאכל יוקרתי ובעל טעם נהדר ולכן, מחירו בהתאם. המחיר של כבד אווז נע בדרך כלל סביב ה400-500 ₪ לק"ג. כאן תמצאו קצביה כשרה מומלצת שמספקת כבד אווז באיכות גבוהה ביותר ובמחירים סבירים.

 

מנות עם כבד אווז

כיום, אפשר לאכול כבד אווז בכמה צורות ואפשר לעשות ממנו הרבה דברים. המנה הבסיסית שאסור לכם לפספס, היא פטה כבד קלאסי מרוח על ברוסקטה או לחם בריוש טרי. ניתן לאכול את הכבד עם סטייק פילה ואפילו בתור שקשוקה המשולבת עם כבד אווז. הצעה נוספת היא כבד אווז עם תפוחים ויין לבן.

לסיום, כבד אווז הוא בהחלט מעדן שאתם חייבים לנסות. בין אם מדובר במסעדה יוקרתית שתגיש לכם את הפטה על ברוסקטה קראנצ'ית, ובין אם מדובר בכבד אווז חם שתכינו לבד בביתכם, אתם לא תתחרטו. נכון שמדובר במאכל לא זול בכלל, אבל הרשו לעצמכם להתפנק מדי פעם. אז שיהיה לכם בתיאבון!

קצבייה

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם