כמה עולה לקנות עוגיות אמסטרדם

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

בכל טיול בחו"ל אחת הדרכים המיוחדות לחוות את העיר או המדינה היא באמצעות המאכלים המקומיים בה.

בהולנד יש מגוון מאכלים המזוהים עימה וגם לאמסטרדם באופן ספציפי יש מאכלים מקומיים נהדרים, ואחד הידועים בהם אלו עוגיות אמסטרדם המפורסמות.

אז איך התחילו עוגיות אמסטרדם, היכן הן נמכרות וכמה זה עולה? מדריך לחובבי עוגיות

 

הסיפור המיוחד של עוגיות אמסטרדם

מי שביקר באמסטרדם יודע כמה עוגיות אמסטרדם הן סנציה שמזמן יצאו מגבולות אמסטרדם ואנשים בכל העולם יודעים במה מדובר. לכן אולי תופתעו לדעת שלא מדובר בעוגיות עם מתכון עתיק במיוחד, ולמעשה הסיפור שלהן התחיל רק ב-2013 עם פתיחתה של המאפייה המפורסמת ואן סטפלה, שידועה כמאפייה שהתחילה את הסיפור של עוגיות אמסטרדם והבית שלהן.

אז הכל התחיל כשמייסדת המאפייה והבעלים שלה ורה ואן סטפלה טיילה בלונדון, ונתקלה שם בעוגיית שוקולד מיוחדת וטעימה במיוחד. מאז ורה לא הפסיקה לחשוב על העוגיה הזו ועשתה פחות או יותר הכל כדי לשחזר את המתכון ואת הטעם האהוב. לאחר עבודה מאומצת ואן סטפלה סוף סוף מצאה את המתכון של העוגיה הזו, והיא החליטה להתפטר מעבודתה ולפתוח מאפייה משלה. ומה מוכרת מאפייה זו? מאפה אחד בלבד – עוגיות אמסטרדם.

 

המאפייה שהפכה לסנציה עולמית

המאפייה נפתחה רק בשנת 2013, אך במהירות הפכה לשם דבר וסנציה עולמית. מעטים האנשים שמגיעים לטיול באמסטרדם ולא עוברים במאפיית ואן סטפלה לעוגיית אמסטרדם אחת או שתיים. זהו אחד העסקים הפופולאריים באמסטרדם, כאשר לפעמים משתרך תור ארוך ואנשים עומדים בו זמן ממושך רק כדי לאכול מהעוגיות האלו.

 

כמה עולות עוגיות אמסטרדם?

מחירה של עוגיית אמסטרדם אחת היא 2 יורו. אם אתם מעוניינים לקנות כמות גדולה יותר, יש מבצע של 6 עוגיות אמסטרדם ב-10 יורו. העוגיות מגיעות בקופסת קרטון, וניתן לשדרג ב-5 יורו ולקבל את העוגיות בתוך קופסת מתכת חמודה שגם תשמרו אחרי.

 

היכן נמצאת מאפיית ואן סטפלה?

המאפייה ממוקמת ברחוב Heisteeg מס' 4. זהו מיקום מקסים שקל למצוא באמצעות אפליקציות הניווט השונות. זוהי סמטה קטנה שיוצאת מרחוב ספאוסטראנט בקרבה למגוון אטרקציות: כיכר דאם, רחוב הקניות קלברסטראט, שוק הפרחים המפורסם ואזור חנויות הבוטיק. כל מה שצריך זה לכתוב את הכתובת בגוגל ותקבלו מסלול פשוט. ניתן לשלב את העוגייה עם מגוון האטרקציות שבאזור.

 

לסקרנים לקולינריה הולנדית – סיור קולינריה באמסטרדם בעברית

למתקדמים שמעוניינים לחוות עוד מהקולינריה באמסטרדם אנחנו ממליצים על הסיור הקולינרי של We Are Amsterdam בעברית. הסיור הוא בשכונת דה פייפ המקסימה, שהיא השכונה התוססת והצעירה באמסטרדם שגולת הכותרת שלה היא שוק אלברט קואופ. בסיור תיחשפו למיטב המאכלים ההולנדיים ולסצנת האוכל האירופאית, תקבלו טעימות ממאכלים מקומיים ומבירות בוטיק מקומיות. ניתן לצאת לסיור קבוצתי של We Are Amsterdam בעלות של 45 יורו לאדם או לארגן סיור פרטי לקבוצות של עד 4 איש בעלות של 55 יורו לאדם, או מעל 4 איש בעלות של 45 יורו לאדם.

מארז

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם