כמה עולה אבחון פסיכודיאגנוסטי

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אבחון פסיכודיאגנוסטי הוא כלי אבחוני יעיל ומקיף, המאפשר לפסיכולוגים לזהות בעיות שונות אצל מטופלים – בתחום הנפשי, המנטלי, הרגשי ועוד.

בחלק מהמקרים, אבחון כזה משמש כחלק מבדיקת כשירות הורית להורים הנמצאים במאבקי משמורת, בחלקם הוא משמש ככלי בדיקה להתאמה מקצועית, או לתחומי לימודים שונים ובחלק מהמקרים הוא משמש ככלי בבדיקת מסוכנות של עבריינים, או כדי לבדוק את מידת התאמתם לתהליכי שיקום.

אך קיימים מחירים שונים של מבדקים כאלה ומכונים שונים העוסקים בהם. אם כך – אילו שימושים יש למבדקים אלה ומהם המחירים המקובלים?

 

מחירים של אבחון פסיכודיאגנוסטי

אבחון פסיכודיאגנוסטי נמשל על פני 3-5 שעות, או על פני כמה ימים ונערך על ידי פסיכולוגים מוסמכים בתחום.

הוא נחשב לאבחון הפסיכולוגי המקיף ביותר וכולל סוללה של מבחנים פסיכולוגיים מוכרים, ביניהם מבחן רורשאך, מבחני וכסלר, העתקת ציורים וציור, מבחני TAT ועוד.

כולם מתוכננים לתת תמונה מלאה ככל האפשר על עולמו הפנימי של המטופל, בתוכה מצבו הרגשי, הקוגניטיבי והמנטלי של המטופל, בין אם הוא ילד, נער, או אדם מבוגר.

 

המחירים נעים בין 2400 ל-3500 ש"ח לאבחון, בהתאם לוותק והמוניטין של המכון ושל הפסיכולוגים העורכים אותו ולעיתים גם בהתאם למיקום המכון.

 

באילו מצבים אפשר להיעזר באבחון פסיכודיאגנוסטי?

  • אחת הסיבות הנפוצות לפניה לאבחון פסיכודיאגנוסטי, היא אבחון מקצועי, או אבחון לצורך לימודים. סטודנטים החווים קשיים בלימודים, או מתקשים להחליט על מסלול הלימודים המתאים להם יכולים להפיק תועלת רבה מאבחון כזה. במקרה של קשיי למידה – האבחון יכול לסייע לזהות את הגורם לבעיה ולבדוק כיצד אפשר לעזור לנבדק. אם מדובר באבחון תעסוקתי, או בחירת מסלול לימודים – האבחון הוא כלי יעיל מאוד בזיהוי היכולות השונות של הנבדק ובמקביל – את העדפותיו, חוזקותיו וחולשותיו, המהווים בסיס ליכולתו להצליח בתחומים שונים.

 

  • אבחון לצורך טיפול בבעיה – לעיתים משתמשים באבחון פסיכודיאגנוסטי כדי להבין ממה נובעת התנהגות אלימה, או בלתי הולמת ולזהות אם מקור הבעיה הוא נוירולוגי, נפשי, מנטלי, או רגשי. ברגע שיאותר מקור הבעיה, יהיה קל יותר למצוא לה פתרונות.

 

  • אבחון יזום לצורך שיפור באיכות החיים – אנשים הנמצאים במצוקה מסיבות לא ברורות, כמו קושי ביצירת קשיים חברתיים, רגשות תסכול, עצב, או כעס שמקורם לא ברור, יכולים להפיק תועלת רבה מאבחון פסיכודיאגנוסטי, כדי להבין טוב יותר את מקורות הבעיה ואת הדרכים האפשריות לטפל בה.

ילדה

לסיכום – אבחון יעיל מוביל לטיפול יעיל

לבסוף, האבחון הפסיכודיאגנוסטי הוא אחד מהכלים היעילים ביותר בנמצא ומומלץ להיעזר בו במצבים שונים, אך חשוב לזכור שהוא רק חלק מארגז הכלים ושבמקרים מסוימים הוא רק תחילתו של תהליך.

נבדקים הבוחרים להיעזר בכלי זה מיוזמתם, יוכלו לעשות בו שימוש לקידום חייהם ומצבם האישי והמקצועי.  לקריאה נוספת בנושא ארונות קיר הזזה, לחצו על הקישור.

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם