כמה עולה פרקט עץ אמיתי?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

טווח מחירי הפרקט בישראל הוא רחב. החל מ-50 ש"ח למ"ר ריצוף פרקט ועד קרוב ל-400 ש"ח למ"ר עבור פרקט עץ אמיתי באיכות גבוהה מאוד. כמה תידרשו לשלם עבור ריצוף פרקט? זו כמובן שאלה שאין עליה תשובה אחידה. זה תלוי בתכונות הפרקט הנבחר, גודל החלל וסוג הפרקט. כדי להבין איך חברות הפרקט מתמחרות לכם את הריצוף יש להכיר את סוגי הפרקט ושיטות ההתקנה. כמה עולה פרקט עץ אמיתי? התשובות בפנים.

 

מחירי פרקט: המשתנים שישפיעו על מחיר ריצוף פרקט

סוג ריצוף הפרקט

הפרמטר הראשון הינו סוג הפרקט. קיימים בשוק פרקטים סינטטיים לצד פרקט עץ אמיתי. זה האחרון נחשב ליוקרתי יותר ועשוי מחומרים יקרים. אי לכך מחירו הוא גם הגבוה ביותר בשוק.

 

עובי פרקט עץ אמיתי

פרקט עץ אמיתי מגיע בדר"כ בעובי של 14 ס"מ עד 20 מ"מ. ככל שמידת עובי הפרקט גדולה יותר מחיר הפרקט צפוי לעלות. אם כך, מדוע לבחור בפרקט עבה בעלות גבוהה? בחירה בפרקט עץ טבעי עבה יותר תאפשר עמידות רבה יותר של הריצוף.

 

ארץ יצור של פרקט עץ טבעי

הידעתם? פרקטים מעץ אמיתי מיוצרים בארצות ייצור שונות באירופה ובארצות המזרח. כצפוי, פרקטים שיוצרו בארצות אירופיות כגון: גרמניה, בלגיה וכדומה יהיו יקרים יורת מפרקטים אסייתיים שיוצרו בסין או ביפן, זאת מתוך הנחה שפרקטים אירופאיים מיוצרים בסטנדרטים גבוהים יותר ולכן מציעים איכות ועמידות ברמה גבוהה יותר. יש לקחת בחשבון שלא תמיד הנחת יסוד זו תואמת את תכונות הפרקטים בשטח.

 

דרגות שחיקה

רמת שחיקת פרקט עץ אמיתי היא מדד חוזק ועמידות של הפרקט. ישנן 2 סקאלות מדידה ידועות לציון רמת שחיקה של מוצרי הפרקט: רמת שחיקה קלאס ו-AC.

דירוג קלאס – קיימות 3 דרגות כאשר מספר גבוה יותר מעיד על איכות גבוהה יותר: קלאס 30, קלאס 31 וקלאס 32.

דירוג AC – ישנן 3 דרגות במדד זה: AC3, AC4 ו- AC5 כאשר מספר גבוה יותר מעיד על עמידות גבוהה יותר ועלות הפרקט גם היא בהתאם.

 

מחירי פרקט עץ אמיתי ועלויות התקנה

בפתיחה הצגנו טווח מחירים עבור סוגי הפרקט השונים בשוק. טווח המחירים הספציפי עבור פרקטים מעץ טבעי מתחיל במחיר גבוה משמעותית: מחירי פרקטי עץ יתחיל החל מ-150 ש"ח למ"ר. מחיר ממוצע לפרקט עץ אמיתי הינו 200 ש"ח למ"ר. מחיר התקנת פרקט הינו מחיר נפרד ועלותו עומדת על 30-50 ש"ח למ"ר.

 

האם לבחור בפרקט עץ אמיתי או בפרקט סינטטי?

פרקט סינטטי הוא אלטרנטיבה זולה משמעותית עבור ריצוף פרקט. חלופה זו נחשבת לאיכותית אך אינה משיגה את המגע החמים האופייני לפרקט עץ מלא. אם אתם מעונינים במקור וחפצים להשקיע תוכלו למצוא גם פרקטי עץ במחירים מצוינים באיכות גבוהה. שהרי פרקט עץ מלא הוא 'הדבר האמיתי' ואי אפשר לחקות אותו באופן מושלם.

מנורה

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם