חימום תת רצפתי – כמה זה עולה

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כמעט ואין אדם שלא מצא עצמו עוסק בשאלה מה הוא אמצעי החימום הכדאי ביותר לחימום הבית.

אחד האמצעים המסקרנים והמתפתחים ביותר כיום הוא החימום התת רצפתי.

הדעה הרווחת בנוגע לחימום תת רצפתי היא שמדובר במוצר יקר שאינו משתלם.

במאמר הבא ננפץ דעה זו, ונפרוס בפניכם את השיטות המרכזיות והעלויות הכרוכות בבחירתה של כל אחת מהשיטות.

אל תשללו על ההתחלה – החימום התת רצפתי הולך להפתיע אתכם, ובענק.

 

האם כל מערכות החימום התת רצפתי זהות לחלוטין?!

לא. לחימום תת רצפתי מחירים מגוונים בין מערכת אחת לשניה. מגוון רחב של סוגים וטכנולוגיות מביאים להפרשים אדירים בעלויות. עלות המערכת תלויה באופן ישיר בסגנון הפעלתה ובבסיס עליו היא נשענת. כמובן שהעלויות נגזרות גם מתוך גודל הבית בו מיועדת להיות מותקנת המערכת. את החימום התת רצפתי ניתן להפעיל באמצעות שתי שיטות מרכזיות – מים וחשמל.

 

חשמל – זול להתקין יקר להשתמש

הפעלת חימום תת רצפתי באמצעות חשמל מתבססת על כך שמציבים גופי חימום מתחת לרצפה, בעת הפעלה מזרימים בהם חשמל, הגופים מתחממים והחום נפלט מעלה. התקנה של חימום תת רצפתי על בסיס חשמל תעלה בדרך כלל בין 110 ל- 170 ₪ בממוצע לכל מטר רבוע. מחירי ההתקנה משתנים בהתאם לגודל ומספר החדרים בבית. עלות השימוש בחימום תת רצפתי על בסיס חשמל משתנה מאוד ממערכת אחת לשניה. אם תערכו בדיקה תגלו שעלות השימוש של מערכת זו זולה מעלות השימוש במספר מזגנים בבית אחד, אך יחד עם זאת ישנם פתרונות המציעים עלות שימוש זולה בהרבה גם מזו.

 

מים – משקיעים בהתחלה חוסכים בהמשך

חימום תת רצפתי ע"י שימוש במים מתבסס על הזרמת מים חמים במעגל סגור, אל צינורות הפרוסים מתחת לרצפה. המים מחממים את הצינורות והתכונות הפיזיקליות של החום מעלות אותו למעלה בצורה אחידה ושווה בכל שטח החלל המחומם. במקרה של שיטה זו, ביחס לשיטה המתבססת על חשמל, מדובר בהתקנה יקרה יותר, בין 200 ל- 370 ₪ על כל מטר רבוע. יחד עם זאת כאשר מתייחסים לעלות השימוש, מבחינים בחסכון משמעותי – אתם רושמים? תחזיקו חזק. שימוש בחימום תת רצפתי באמצעות מים במקום חשמל, תחסוך לכם עד 40 ₪, לכל מטר רבוע, לעונת חורף אחת.

 

לסיכום – זה הזמן להוציא מחשבונים ולקחת את החימום התת רצפתי בחשבון.

לחימום תת רצפתי מחירים אשר משתנים בין סוגי המערכות השונות. כפי שניתן לראות, ככל שעולה עלות ההתקנה כך יורדת עלות השימוש. בצעו חישוב מדויק שיבחן לאורך זמן את סך העלויות הנובעות משימוש באמצעי חימום מסוים. חימום תת רצפתי הוא אמצעי יעיל, איכותי וכאשר משתמשים בשיטה המבוססת מים הוא גם פתרון סביבתי ובריאותי.

 

שלט טאץ

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם