התקנת אסלה סמויה – איך מתקינים וכמה זה עולה?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כשמדברים על אסלה סמויה, מתכוונים לניאגרה סמויה – כשנכנסים לשירותים רואים רק את האסלה מחוברת לקיר ואילו מיכל ההדחה נעלם מהעין. המראה המתקבל הוא מרשים, נקי וחדשני ולכן האסלות הסמויות הפכו גם לטרנד הולך ומתחזק בשנים האחרונות. אם כן, מהם היתרונות של אסלה כזאת, האם אפשר להתקין אותה לבד וכמה עולה התקנה של אסלה סמויה על ידי איש מקצוע?

 

אסלה סמויה – איך זה עובד ומה היתרונות?

מתקני שירותים סטנדרטיים מורכבים מאסלה (עליה אנחנו גם יושבים) ומיכל הדחה (או ניאגרה), שבו נאגרים המים הנקיים, לפני שאתם לוחצים על ידית, או כפתור ומורידים אותם אל תוך האסלה כדי לנקות אותה מהפסולת.

בתוך הניאגרה נמצאים שני מנגנוני הפעלה פשוטים: שסתום המצוף, המווסת את זרימת המים לפי רמת המילוי של המיכל ומנגנון הדחה, המאפשר את שטיפת האסלה עם המים שנאספו במיכל. התקנת אסלה סמויה, משמעה שמנגנון הניאגרה, נמצא במלואו בתוך הקיר והוא בעצם בלתי נראה. הדבר היחיד שמעיד על הימצאותו בתוך הקיר הוא חלצן הדחה מעוצב ואלגנטי, שהוא גם דרך הגישה לניאגרה במקרה של תקלה.

נשמע קצת מורכב? יכול להיות. בכל מקרה, היתרון העיקרי של הניאגרה, או האסלה הסמויה הוא עיצובי. מדובר בפריט אסתטי להפליא, שהעיצוב שלו חדשני ואפילו קצת עתידני. הניאגרה הנסתרת מפנה מקום במרחב לחפצי נוי, או למדף שימושי, מאפשרת ניקיון קל ומהיר של חדר השירותים ויש לה גם מיכל הדחה גדול. לבסוף – רוב הניאגרות הסמויות מגיעות גם עם אסלה תלויה, שמעניקה לחדר השירותים עיצוב מקורי ומפתיע במיוחד.

למרות כל היופי הזה, לניאגרה סמויה יש גם חסרונות שכדאי שתכירו.

 

חסרונות בניאגרה סמויה

סוג התקלות העשויות להתרחש בניאגרה סמויה הוא זהה לאלה המתרחשות בניאגרה רגילה, כלומר, תקלות טכניות שקל לתקן, אבל המבנה המיוחד של הניאגרה, יכול להקשות על הגישה לתיקון התקלה ולהפוך את התיקון לבעיה מורכבת של ממש.  מנגנון ההדחה הסמוי דורש מהאינסטלטור לפרק את לחצן ההדחה כדי להגיע למנגנון הפגום, מה שעלול לגזול ממנו זמן ולעלות לכם עוד כסף. גם חלקי חילוף לניאגרה כזו עלולים להיות קשים להשגה ולכן כדאי לחשוב פעמיים לפני החלפת הניאגרה הרגילה שלכם.

 אם למרות הכל אתם נחושים בדעתכם להתקין גם אצלכם אסלה סמויה, כדאי שתדעו איך עושים זאת.

 

איך מתקינים אסלה סמויה?

בניגוד לכל הגיון, התקנת אסלה סמויה אינה מחייבת חציבה בקיר לצורך הכנה. אפשר ליישם אותה באמצעות חיפוי קיר והיא מתאימה כמעט לכל חדר שירותים סטנדרטי. אם החלטתם להימנע מחציבה בקיר, תוכלו להתקין את הניאגרה הסמויה על הקיר הקיים, אותו תצפו לאחר מכן בקיר נוסף ותוסיפו חיפוי של אריחי קרמיקה. יש הנוהגים להשתמש בחיפוי גבס, אבל בגלל הנטייה שלו לספוג מים, כדאי לעשות מאמץ ולהתקין קיר בטון, שיחזיק מעמד לטווח הארוך ועם מינימום תקלות. כפי שאתם ודאי מבינים מהנאמר מעלה, התקנה של ניאגרה סמויה אולי לא מחייבת חציבה בקיר, אבל היא כן יוצרת בליטה חיצונית של כ-20 ס"מ, אז אם אתם רוצים לקבל קיר חלק וישר, כדאי בכל זאת לבצע חציבה באופן מקצועי.

 

מספר נקודות חשובות לפני שמתחילים

  • חשוב לעשות שימוש בכלי עבודה ובציוד מקצועי כדי לוודא שהקיר ואמצעי ההצמדה של הניארגה לקיר מצליחים לשאת בבטחה את משקל הניאגרה ומספקים התקנה בטיחותית ויציבה של הניאגרה.
  • המשקל הגדול ומבנה הניאגרה אינו מאפשר הצמדה אל קיר גבס וכדאי לבדוק את יכולתו של הקיר לעמוד בעומסים בכל מקרה לפני תחילת ההתקנה.
  • איש מקצוע יוכל לחבר כראוי את חלקי האינסטלציה השונים ולבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.
  • אם החלטתם לקחת איש מקצוע לביצוע העבודה, השתדלו למצוא אדם שיכול לבצע גם את חיפוי הקיר לאחר ההתקנה.
  • בסיום ההתקנה יש לוודא שהאסלה יציבה ומספקת זרם מים מספיק חזק.

 

השלבים לביצוע העבודה

  1. בחירת מיכל הדחה מותאם לחיפוי שבחרתם לקיר החדש – יש מיכלים מתאימים בעיקר לחיפוי גבס וכאלה מותאמים בעיקר לבלוקים. בחרו את המתאים לכם ביותר.
  2. הכנת התשתית – הכנת התשתית לניאגרה הסמויה כוללת חיבור לנקודת מים אל צינור המילוי  של הניאגרה וקיבוע של הניאגרה לקיר באמצעות מוטות הברגה, או לפי הוראות היצרן.
  3.  ליצירת חיפוי עם קיר בלוקים, יש לבנות קיר בלוקים עד גובה הברך, לכסות את קדמת מיכל ההדחה ברשת ואותה לכסות בבטון. לא לשכוח להשאיר פתח ללחצן ההדחה!
  4. לאחר התייבשות היציקה אפשר להדביק את אריחי הקרמיקה ולהתקין את לחצן ההדחה ואת האסלה שבחרתם, אותה יש לחבר כמובן אל מיכל ההדחה הסמוי בעזרת הצנרת שהכנתם מראש.

 

עלויות

התקנת אסלה סמויה, או ניאגרה סמויה, מגיעה לרוב בצירוף התקנת אסלה תלויה והמחיר עבור העבודה כולה נע בין 2000-2850 ₪, כאשר איש מקצוע איכותי יבטיח לכם עבודה איכותית ועמידות לטווח ארוך.

 

לסיכום

התקנת ניאגרה סמויה מעניקה לשירותים שלכם מראה עתידני ונקי ומתאימה במיוחד לשימוש לצד אסלה תלויה, אך חשוב לזכור שהמבנה שלה עלול להקשות על עבודות תיקון ותחזוקה בעת הצורך ולייקר אותן. התקנה עצמית של אסלה סמויה היא אפשרית בהחלט, בעיקר אם יש לכם קצת ידע וגישה לשיפוצים, מפני שהיא דורשת חציבה בקיר, או בנייה של קיר חדש. 

באתר המקצוענים תוכלו למצוא אינסטלטורים ואנשי מקצוע מכל רחבי הארץ שישמחו לבצע עבורכם את העבודה על הצד הטוב ביותר.

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם