כמה עולה עורך דין לתביעת תאונת עבודה מול ביטוח לאומי

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

לצערנו תאונות עבודה הינן דבר שכיח ביותר, משום שאנשים נמצאים זמן רב בעבודה בין אם היא מסכנת או לא תאונות עבודה יכולות להגרם ממגוון סיבות עליהם נפרט בהמשך.

איזה פיצוים וסיוע ניתן לקבל לאחר תאונת עבודה? האם נדרש לערב עורך דין וכמה זה יעלה?

 

מי מתי ניתן לתבוע את ביטוח לאומי?

כל העובדים השכירים והעצמאים שמשלמים או משולמים עליהם דמי ביטוח לאומי ועוד רשימה של חריגים שהם – עצירים ואסירים העובדים בעבודות שירות, חוסה במעון, מי ששכרו נקבע על פי חוק, מי שנמצא בהכשרה מקצועית, מי שמשרת בזרועות הביטחון והמשטרה. על מנת להבין באילו מקרים ניתן לתבוע את ביטוח לאומי יש להבין מהי פגיעה שנחשבת פגיעת עבודה –

  1. תאונת עבודה – כל פגיעה הנגרמת בעת או בעקבות עבודה בדרך אליה או ממנה. הפגיעה יכולה להיות פיזית או נפשית.
  2. מחלה מקצועית – עם השנים נרשמו עשרות מחלות בתקנון של ביטוח לאומי שנקבעו כנגרמות עקב חשיפה לחומרים וסביבה מסוכנת בעת ביצוע עבודה נדרשת.
  3. מיקרו טראומה – בעיות שונות המתפתחות עקב פעולות הנעשות באופן ממושך עקב תנאי העבודה. (סעיף זה והקודם מתייחסים גם לבעיות המתפתחות בזמן העבודה והן לאחר סיום תקופת העסקה).

הגדרתה של פגיעת עבודה הינה רחבה ומאפשרת למקרים רבים של תאונות להיכנס תחתיה אך לא תמיד הדבר כל כך פשוט להוכחה ולהצגה מול ביטוח לאומי או פוליסה לתאונות אישיות.

 

האם צריך לערב עורך דין בתביעה נגד ביטוח לאומי?

תביעות נגד ביטוח לאומי בגין תאונות עבודה יכולות להיות פשוטות מאוד ולהיעשות באופן עצמאי על ידי הנפגע במקרה בה הקשר בין העבודה לתאונה הינו ברור לחלוטין. במקרים אחרים שהתאונה התרחשה מחוץ למקום העבודה או באופן עקיף התביעה יכול להיות יותר מסובכת ואז מומלץ מאוד לערב עו"ד תאונות עבודה.

 

איך עורך דין יוכל לעזור בתביעה מול ביטוח לאומי?

עורכי הדין המתמחים בדיני ביטוח לאומי מכירים את הנהלים והשורות הקטנות מקרוב, הם יוכלו לעזור לתובעים להבין את הזכויות המלאות שלהם ולנסח את המקרה והתביעה בצורה ברורה המציגה את המקרה כפי שהיה, אזרחים התובעים לבדם לעיתים מנסחים את הפגיעה חמורה יותר במטרה שיקבלו יותר או סיבה אחרת ודווקא זה יכול לפגוע בהם.

 

כמה משלמים לעורך דין מול ביטוח לאומי?

  • דמי פתיחת תיק – עד 834 שקלים שישולמו לאחר תקשורת בין הצדדים.
  • שכר טרחה – ייקבע על פי אחוזי הקצבה וישולם רק לאחר הגעת הקצבה מהביטוח הלאומי.
  • תוספת תשלום – עד 834 שקלים למקבלי קצבה הנמוכה מ 1251 שקלים.

 

לסיכום

אנחנו מקווים שלא תמצאו את עצמכם בצרה כזו אך אם כן כדאי שתדעו מה מומלץ לעשות ולעבור את התהליך בצורה הנוחה ביותר עם תוצאות ראויות לכם בתור מבוטחים.

איש משפט

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם