כמה עולה ייצוג עו"ד דיני עבודה אל מול המעסיק שלי?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

עורך הדין המייצג שלכם הוא הגורם שיכריע האם תהיו מורווחים או חייבים. כמה מזה תהיו חייבים לו אם תצאו כשידכם על העליונה בתביעה מול המעסיק בדיני עבודה? התשובות לפניכם.

 

בחירת עורך דין לעבודה

כל בחירה בעו"ד מייצג בהליכים משפטיים היא קריטית. בחירה בעורך דין הלא נכון עולה ביוקר ובמקרים קיצוניים גם ביכולת ההתנהלות האישית מכאן והלאה. היא יכולה לעזור לכם לקבל תגמול ראוי שיסייע כלכלית, אבל עשויה גם לאבד עבורכם כספים שכאלו.

אם אתם מתכננים כעת תביעה נגד המעסיק שלכם באמצעות עו"ד דיני עבודה מסוים, בדקו היטב שאתם בידיים טובות משום שסכומי שכר הטרחה עשויים להיות משמעותיים. הם נקבעים על פי גובה סכום התביעה שיוגש, אבל יקוצצו מגובה הפיצויים שייפסקו לכם.

 

כמה משלמים לעורך הדין על הייצוג?

תביעות עבודה שגודלן עומד על סכום של 26,375 ₪ ומטה – שכר הטרחה יעמוד על 15% מסכום התביעה.

תביעות עבודה שגודלן עומד על הטווח שבין 26,375-107,217 ₪ – שכר הטרחה יעמוד על 10% מסכום התביעה.

תביעות עבודה שגודלן עומד על הטווח שבין 107,217-1,053,628 ₪ – שכר הטרחה יעמוד על 4%-10% מסכום התביעה.

 

נקודות חשובות על שכר טרחה

לקוחות רבים מתאכזבים מהעלות, הזמינות והאיכות של השירותים המשפטיים שהם קיבלו. אחרים מתלוננים שעורך דינם נעלם או התעלם מהם מרגע שקיבל את שכר טרחתו, או שגבה שכר טרחה גבוה מעורכי דין אחרים. זוהי הנקודה בה מתגלעים סכסוכים רבים בין עורכי דין ולקוחותיהם וחשוב לזכור כאן כמה דברים:

  • ההליכים המשפטיים בדיני עבודה מתרחשים באופן שונה מאלו שמאפיינים תביעות כספיות אחרות כמו רשלנות רפואית או נזיקין.
  • עורכי דין לעבודה בעלי שם, וותק ומוניטין משמעותיים יותר, צפויים לגבות שכ"ט גבוה יותר מהקולגות, אך עשויים לספק תוצאות טובות מהם.
  • שכר הטרחה נקבע מהנטו, כלומר מאותו סכום פיצויים שקבע בית המשפט. אם התווסף לסכום זה אחוז שכר טרחתו של עורך הדין, מדובר בעבירה.
  • על פי חוק, רק תיקים בסוגיות רשלנות אינם מוגבלים בגובה שכר הטרחה.
  • הוצאות משפטיות אינן כלולות בשכר הטרחה ולכן יש לבקש מעורך הדין להעריך אותן במידת הצורך (תשלום אגרה, קבלת מסמכים וכד').

 

איך להתנהל מול עורך הדין?

בקשו לדעת מהו לוח הזמנים לטיפול בתיק, להגשת התביעה והחלטה בנוגע לפשרות שייתכן ויעלו באמצע ההליך המשפטי. אל תסתפקו ב"כמה זמן זה ייקח" ונסו לקבל תשובות יותר קונקרטיות. בדקו האם יהיה צורך לפנות בשלב מסוים לביטוח הלאומי ומהן המשמעויות לכך מבחינתכם. הביטוח הלאומי יתאים למקרים של נכויות ותאונות עבודה שבהם יש צורך לקבוע אחוזי נכות וקצבה.

בקשו טיוטה מהתביעה ועיינו בה לפני הגשתה. לאחר שהיא תוגש, בקשו מעורך הדין עותק מהתביעה כולל מספר התיק/ ההליך בבית הדין לעבודה. תוכלו לעקוב אחר התקדמותו דרך אתר נט המשפט. אם התביעה נגד המעסיק מגיעה לפשרה, בקשו לראות אותו. אם התקבל פסק דין, בקשו לדעת מהו התאריך שבו התקבל כדי לא לפספס את המועד להגשת ערעור.

 

מתי מקבלים את הכסף מהתביעה?

קבלת סכום התביעה מתבצע תוך 60 ימים מיום פסק הדין או מועד החתימה על פשרה. אם בתום התקופה עוה"ד לא קיבל את הסכום, יש לדרוש ממנו לברר היכן הדברים עומדים. זקוקים למידע נוסף מאת עו"ד דיני עבודה? היכנסו לכאן: https://liatfaigel-law.co.il

כמה עולה עורך דין

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם