באילו נסיבות תאגידים יכולים לפרוע חובות?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כמו שבני אדם פרטיים יכולים להיכנס לחובות, כך גם לתאגידים זה יכול לקרות. כניסה לחובות עשויה להיות דבר זמני, מעין ירידה לצורך עליה, אך במקרים רבים היא נדמית יותר כמו כדור שלג מתגלגל שאי אפשר לעצור. פירעון חוב במסגרת הליך חדלות פירעון אפשרי גם לתאגידים, בנסיבות אותן נתאר במאמר.

 

חובות בתאגידים

גם תאגידים יכולים להיכנס לחובות. תאגיד הוא גוף עסקי, שהמטרה שלו היא ליצור רווחים גדולים, על ידי הכנסה שגדולה יותר מההוצאה. אם התאגיד נכשל בכך ומוציא יותר כסף ממה שהוא מכניס, הוא יכנס לחובות.

בעוד שישנם חובות שניתן לנהל או לשלוט בהם בצורה פשוטה יותר, כניסה אל חוב לא מתוכנן, או חוב שהיציאה ממנו אינה מעשית בדרכים המקובלות, יכולה להוביל להתמוטטות התאגיד ולפגיעה כלכלית חמורה ברבים. לכן, חדלות פירעון תאגידים היא הליך שמאפשר החוק.

 

מה קובע המחוקק?

המחוקק הבין שתאגידים יכולים להיכנס לחובות. הוא גם הבין שכניסה של תאגיד לחוב משמעותית מאוד למשק, מכיוון שכניסת התאגיד גם יכולה ליצור שינויים משמעותיים בשווקים בהם פועל התאגיד, אך היא יכולה גם להשפיע על הכנסות של אזרחים רבים, מה שיוביל לפגיעה גדולה יותר בציבור. כתוצאה מכך, מאפשר המחוקק את הליך חדלות הפירעון לתאגידים.

 

חדלות פירעון לתאגידים וחברות

הליך חדלות פירעון הוא הליך שהמטרה שלו היא לבצע הסדרה משפטית וכלכלית למי שחייבים כסף עבור נושה אחד או כמה נושים. הליך זה כולל מינוי של נאמן, הטלת הגבלות, מחיקה אפשרית של חובות, הסדרת חובות שנותרו וכן שיקום.

 

ליווי מעורך דין

תאגידים שמבינים שכניסה להליך חדלות פירעון היא המוצא היחידי, יכולים לפנות בעצמם לבית המשפט על מנת שהאחרון יקבע שהליך כזה יתנהל בעניין החברה. פנייה לבית המשפט אפשרית ומומלצת באמצעות עורך דין שמומחה בהליכי חדלות פירעון ויכול לסייע לתאגיד באופן ממשי.

 

מחיקת חובות

אחת הדרכים בהן הליך חדלות פירעון מסייע לתאגיד היא על ידי מחיקת חובות. לא כל החובות של התאגיד יימחקו בהכרח, אם בכלל. הדבר תלוי בנסיבות שונות, שנוגעות בעיקר לתועלת שניתן יהיה להשיג ממחיקת הטובות בהסתכלות רחבה.

 

הסדר עם הנושים

מינוי נאמן לתאגיד יאפשר לאיש מקצוע חיצוני לבחון האם ניתן לשפר את המצב הכלכלי בתאגיד, על ידי התייעלות או מכירת נכסים למשל שבבעלות התאגיד. אלו יבוצעו על מנת שניתן יהיה להחזיר כספים לנושים. כמו כן, עורך דין מנוסה יוכל לסייע לכם להגיע להסדר משתלם עם הנושים השונים.

 

הצלת התאגיד

כניסה להליך חדלות פירעון עשויה להציל את התאגיד. תאגיד שנמצא בחובות יכול להגיע למצב ממנו הוא לא יוכל להתאושש, אך אם בית המשפט ישתכנע שהתאגיד אכן יכול לחזור לתפקוד ולהצליח לייצר רווחים, הצלת התאגיד היא בהחלט דבר אפשרי.

באילו נסיבות תאגידים יכולים לפרוע חובות?

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם