כמה עולה לשכור את שירותיו של עו"ד נזיקין?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אף אחד לא קם בבוקר ומתכנן להיות מעורב, חלילה, בתאונה, ואף אחד לא מתכוון להיות קורבן של רשלנות רפואית. אבל למציאות יש דרכים משלה, ויש מקרים שבהם תרחישים לא צפויים מתגשמים ואנחנו נפגעים – פיזית, נפשית או כלכלית. כאן בדיוק נכנס לתמונה עורך דין נזיקין.

 

מה תפקידיו של עורך דין נזיקין?

כל עורך דין בתחום הנזיקין, וכמובן שגם עורכי דין נזיקין בחיפה, מהווה יותר מאשר יועץ מומחה בתחום המשפט. למעשה, עורך דין נזיקין הופך להיות שותף אסטרטגי במערכה שלכם לעמידה על זכויותיכם. במאבקכם לקבלת פיצוי הולם, עורך דין נזיקין הוא איש צוות משמעותי. המומחיות והניסיון שלו בדיני נזיקין, היכולת הניתוחית שלו ובקיאותו בחוק ובפסיקה, יוכלו לסייע לכם בכל שלב בתהליך התביעה, כדי למקסם את הסיכוי לזכות בתביעה.

עורך דין

תשלום לעורך דין נזיקין  – על הזמן או על הפוטנציאל?

חשוב לזכור שהתשלום לעורך דין נזיקין לא דומה לתשלום לעורכי דין שמתמחים בנדל"ן למשל. התשלום שלכם לעורך דין נזיקין אינו רק תמורת הזמן והעבודה שהוא משקיע בתביעה שלכם, אלא מגולמת בו גם השקעה בפוטנציאל שלכם לקום מחוזקים מהפגיעה שספגתם, לקבל פיצויים שמבטאים את עומק הנזק ומתייחסים גם להוצאות רפואיות, גם להפסד שכר וגם לכאב ולסבל שנגרמו. תשלום לעורך דין נזיקין כולל השקעה ואמונה בהחלמה המלאה שלכם.

 

שיטות תמחור של עורך דין נזיקין

באופן דומה לעורכי דין בתחומים אחרים, גם עורכי דין נזיקין משתמשים בשיטות תמחור מגוונות, שמושפעות מגורמים שונים. בין הגורמים שמשפיעים על תמחור שכר עורך הדין:

  1. סוג התביעה – כאשר מדובר על תביעות פשוטות ונפוצות כמו במקרה של תאונת דרכים, שעות העבודה אינן רבות ולכן סביר שהתשלום יהיה באחוזים מתוך סך הפיצוי. בתביעות מורכבות יותר, כמו של רשלנות רפואית, סביר שיקבע שכר שעתי.
  2. ניסיון ומוניטין – עורכי דין נזיקין ועורכי דין שמתמחים בתחומים משיקים כמו עורך דין ביטוח לאומי בחיפה, מתמחרים את עבודתם גם לפי המוניטין שלהם בעולם המשפט – סביר שעורך דין מוכר, בעל הצלחות עבר רבות ייגבה תשלום גבוה יותר מעורך דין נזיקין מתחיל.
  3. מורכבות התביעה – תביעה שסיכויי הזכייה בה נמוכים, תגרור בדרך כלל תשלום גבוה מהרגיל.

 

כמה זה עולה לנו?

ישנם שלושה מודלים עיקריים של תשלום שכר לעורך דין נזיקין:

  1. אחוזים מהפיצוי שנקבע – בדרך כלל מדובר על סדר גודל שבין 8% ל-25%, בהתחשב בהתנהלות התביעה.
  2. שכר טרחה לפי שעה – לא נפוץ לשלם על פי שעת עבודה אבל כאשר זה הוא ההסכם, מדובר בדרך כלל על תשלום של בין 800 ל-1,500 שקלים עבור שעת עבודה.
  3. תשלום כללי – נפוץ בעיקר בתביעות שגרתיות כמו למשל תביעת לשון הרע.

 

לסיכום

שכר טרחה לעורך דין לענייני נזיקין צריך לעמוד בהתאמה להשקעתו בתיק. בכל מקרה, גם כשמדובר בסכום נכבד, חשוב לזכור שעורך הדין יוכל להקל עליכם את התהליך ולמקסם את הפוטנציאל לזכייה בתביעה ולקבלת פיצויים הולמים, כך שבשורה התחתונה תצאו נשכרים משמעותית.

עוד

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם