כמה עולה ייעוץ עם עורך דין תעבורה?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

עורך דין תעבורה גובה שכר טרחה לפי אופי השירות הנדרש ובהתאם לחומרת העבירה.

בגלל שיש פרמטרים שונים שמשפיעים על שכר הטרחה הזה, כדאי לבחור מראש עורך דין ותיק ועם ניסיון מוכח

התייעצות עם עורך דין תעבורה היא עניין קריטי לכל מי שמוצא את עצמו נאשם בעבירות מן הסוג הזה. עורך דין תעבורה מכיר היטב את החוק, את פסקי הדין התקדימיים ואת הלקונות בחוק. כפועל יוצא מכך, התייעצות עם עורך דין שמתמחה בדיני תעבורה יכולה לעשות את ההבדל בין שלילת רישיון והגשת כתב אישום – לבין חזרה מהירה לשגרה של כל הגורמים המעורבים.

 

לפי מה נקבע שכר טרחה של עורך דין תעבורה?

השלב הראשון במעורבות של עורך דין תעבורה כולל ייעוץ. מטרת השלב הזה היא שעורך הדין יבין לעומק את פרטי המקרה, יראה במה מדובר וישמע על הנסיבות. מטבע הדברים, צריך לשלם על הייעוץ הזה את שכר הטרחה שנקבע על ידי עורך הדין.

שכר הטרחה של עורך הדין נקבע מצד אחד על פי טווח של הלשכה לעורכי דין, בעוד מצד שני הוא מושפע גם מהמוניטין של עורך הדין ומחומרת התיק שבו הוא נדרש לטפל. ברוב המקרים, אפשר להצביע על שכר טרחה של 500-1,000 ש"ח עבור ייעוץ משפטי ראשוני לענייני תעבורה – לעומת 3,000-6,500 ש"ח עבור ייעוץ משפטי לפני חקירה.

 

מי משלם על חוות דעת מומחה?

אל מערכת השיקולים הרחבה שמשפיעה על שכר הטרחה של עורך דין תעבורה צריך להוסיף את עלות השירותים של אנשי מקצוע מקבילים. בתחום של דיני תעבורה למשל צריך להביא לפעמים חוות דעת מומחה, שתתאים לכתב ההגנה ותשכנע את השופט בחפותו של הנאשם. במקרים כאלה, התשלום על חוות הדעת היא של הלקוח.

עם זאת, אפשר לשלם ביחד גם על ייעוץ לפני חקירה וגם על חוות דעת מומחה והסכום המקובל הוא של 10-12 אלף ש"ח. לשם השוואה, חוות דעת בלבד של מומחה תעבורה תעלה 5,000-7,000 ש"ח. לעומת זאת, חוות דעת מומחה נגד בוחן משטרתי כבר יכולה להגיע למחיר של כמה עשרות אלפי שקלים.

 

ייעוץ לפי חומרת העבירה

הייעוץ עם עורך דין תעבורה תלוי בחומרת הנסיבות. ככל שנמצא למשל יותר אלכוהול בדם של הנאשם, זה אומר שיידרשו יותר פגישות ייעוץ וההשקעה של מספר שעות גבוה יותר בטיפול בתיק. אז במקרים כאלה, לגיטימי לחלוטין ששכר הטרחה שייגבה על ידי עורך הדין לשעה יישאר אותו דבר – אבל הסכום המצטבר יעלה.

לסיכום, עלות הייעוץ עם עורך דין תעבורה היא בגדר השקעה משתלמת לכל דבר ועניין. נכון שיש פערים של עשרות אחוזים בין שכר הטרחה שנקבע על ידי עורכי דין שונים, אבל כדאי לשלם אותו כדי להגיע מוכנים לחקירה.

 

 

תשלום שעתי

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם