כמה עולה שירות תרגום נוטריוני?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

תרגום נוטריוני הוא מושג שנמצא מפוצץ אבל הוא בעצם שירות נפוץ במיוחד עבור אנשים רבים. במקרים כמו מעבר לחו"ל, הוצאת דרכון זר, עסקים עם מדינות זרות ועוד תתבקשו לתרגם מסמכים מסוימים כמו תעודות לידה, מצב כלכלי, מסמכים משפטיים ועוד. איך עושים זאת וכמה זה עולה?

 

תרגום נוטריוני

תרגום נוטריוני מתחלק לשני חלקים, הראשון הוא התרגום עצמו שאולי זה נשמע פשוט אך מסמכים משפטיים הם לא תמיד כל כך קלים לתרגום וחשוב מאוד להקפיד על הניסוחים המתאימים ושימוש במילים משפטיות נכונות. את התרגום יעשה הנוטריון או מתרגומן מקצועי. לאחר התרגום הנוטריון יטביע את חותמתו אשר מעניקה תוקף משפטי חוקי מול מערכות המשפט בארץ ובחו"ל.

 

האם ניתן לתרגם את המסמכים בעצמנו?

על מנת שהמסמכים שאתם נדרשים להגיש יתקבלו בצורה חוקית על ידי מוסדות רשמיים בארץ או בחו"ל עליהם להיות חתומים על ידי נוטריון, אם דרוש תרגום למסמך על הנוטריון לתרגם אותו בעצמו ולחתום על אמינות התרגום או להיעזר במתורגמן מקצועי שיצהיר על אמינות התרגום ועל שם כך הנוטריון יחתום גם כן.

 

חותמת האפוסטיל

על מנת להבין את משמעות החותמת חשוב להבין את אמנת האג, אמנה בינלאומית המאפשרת למדינות רבות שנמצאות בה וגם אנחנו לעבור תהליך מזורז שעוקף את הבירוקרטיה בכל הנוגע למסמכים מתורגמים. במדינות אלה שנמצאות באמנה ניתן להגיש מסמכים שעברו תרגום נוטריון במדינת המקור ושיהיו בעלי חתומת אפוסטיל. חותמת האפוסטיל מתקבלת לאחר תרגום נוטריון מהמדינה, על מנת לקבלה יש לשלם אגרה של 35 שקלים ולהגיש את המסמכים הרלוונטים לאחד מבתי המשפט הפזורים בין כל המחוזות.

 

עלויות של תרגום נוטריון

שירותי הנוטריון הינם מעוגנים בחוק והמחיר שלהם מתעדכן משנה לשנה על ידי משרד המשפטים בהתאם לשינויים שנרשמים בכלכלה ויוקר המחייה. אלו המחירים המעודכנים לשנת 2020:

  • עלות אישור נכונות תרגום: תרגום מסמך על ידי נוטריון יעלה 211 שקלים לא כולל מע"מ עבור 100 המילים הראשונות במסמך, לאחר מכן לכל 100 מילים נוספות או חלק מהן העלות תהיה 167 שקלים. במסמכים מעל 1,000 מילים העלות ל100 מילים תהיה 80 שקלים לאחר האלף הראשונות. כל עותק נוסף יעלה עוד 66 שקלים.
  • עלות תצהיר מתרגם: התשלום כולל את התשלום למתרגם החיצוני אשר אינו קבוע בחוק. עבור אישור תצהיר מתרגם נוטריון יגבה 167 שקלים ולכל אישור נוסף עוד 66 שקלים לא כולל מע"מ.

 

לסיכום

את עלויות האישורים והאגרות אין לכם ברירה אלא לשלם ולכן אלו קבועים בחוק, עבור תהליכים בירוקרטיים הכוללים שיתופי פעולה מול מדינות אחרות דרושה סבלנות רבה. עבור תהליכים כמו הוצאת דרכון, ויזה, אזרחות וכו' שווה להיעזר בעורך דין שהוא גם נוטריון או שעובד במשרד של נוטריון כך שאת החתימה תוכלו לקבל מבלי לפתוח בעוד תהליך.

פטיש

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם