כמה עולה צוואה

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

ככלל, צוואה הינה הגדרה לציווי שאתם נותן בנוגע לרכושו ולנכסיו, אשר אמור להתקיים לאחר מותו.

צווה הינה מסמך משפטי שבו מורה אדם למי יחולק עזבונו ובאיזה אופן יחולק.

לרוב, ירושה שנכתבת בצוואתו של אדם, מיועדת לקרוביו, לילדיו או לשאר משפחתו והיא עשויה לכלול נכסים, ממון, קרנות נאמנות ועוד.

כל זמן שהמצווה עודנו בחיים, רשאי הוא לשנות את הצוואה שכתב, להוסיף בה דברים או לגרוע ממנה דברים מסוימים ואם ירצה, רשאי הוא אפילו לבטלה לחלוטין. מבחינה חוקית, הנוסח האחרון, שאותו ישאיר אדם לאחר מותו, הוא שיקבע את תוקפה של הצוואה, גם אם לפניה היו נוסחים אחרים. לפי חוק הצוואות, במידה ומתרחש מצב בו קיימת סתירה בין שתי צוואות שנכתבו ע"י אדם, הצוואה שנכתבה אחרונה, מבחינת הזמנים, תקבל את התוקף ואת הוראת הצוואה ולא זו שנכתבה לפניה.

 

סוגים של צוואות

בהתאם לחוק הירושה, קיימים כמה סוגים ששל צוואות אשר כוללים:

  • צוואה הנערכת בכתב יד – נכתבת ונחתמת בכתב ידו של האדם שביקש את הצוואה. סוג צוואה זה לרוב נערך שלא בנוכחות עורך דין. באופן כללי, צוואה מסוג זה מומלצת עבור אדם שמכיר את החוק בנוגע לצוואות ויש בידיו את הידע לגבי ניסוח נכון ותקין של הצוואה.
  • צוואה בנוכחות עדים – צוואה מסוג זה נערכת ונחמת בנוכחותם של שני עדים, שנדרשים גם לאשר בחתימתם את הצוואה. בהקשר זה, משרד עורך דין יצחק גולדשטיין, מציע עבור קהל הלקוחות את שירותי עריכת צוואה, באמצעות ניסוח נכון ותקין ובאופן שעונה על דרישות חוק הצוואות. יש לציין כי צוואה כזו אשר נערכת ע"י עורך דין מנוסה בתחום, לרוב הינה בעלת רמת בטחון גבוהה יותר מאשר צוואה שנערכת ע"י אדם שאינו מומחה בתחום עריכת צוואות.
  • עריכת צוואה בפני הרשות – מדובר בצוואה הנערכת ע"י אמירה בעל פה בנוכחות שופט, נוטריון או רשם.

 

מחיר עריכת צוואה

באופן כללי, המחיר עבור עריכת צוואה עשוי לנוע בטווח שבין 1,500 – 1,200 ₪, כאשר מדובר בצוואה רגילה. אולם, ככל שמדובר בצוואה מורכבת וכוללת יותר יורשים ו/או הוראות בנוגע לחלוקת הנכסים, אזי כך לרוב המחיר עשוי לגדול ולהגיע לטווח שבין 4,000 – 3,000 ₪.

 

האם עריכת צוואה מחייבת עורך דין?

לכל צוואה יש משמעות משפטית וכלכלית, שכן, באמצעותה אדם מוריש את נכסיו ואת כספו. בכדי שיוכל המוריש לוודא כי הצוואה שיכתוב אכן תצא לפועל ולא תיפסל, ההמלצה היא שיקפיד לערוך אותה באופן ברור. בנוסף, חשוב שיקפיד המוריש לכלול בה את כל הפרטים החשובים ולנסח אותה בהתאם לחוק הצוואות.

מטבע הדברים, צוואה שתנוסח ע"י עורך דין מקצועי בתחום הצוואות והירושות, סביר להניח שלא ימצאו בה פגמים מסוימים ושניתן יהיה לממשה בבוא העת.

איש משפט

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם