כמה עולה שירותי עו"ד לשון הרע ואיך ניתן להגיש כתב תביעה בתחום

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

תביעות לשון הרע הפכו להיות יותר ויותר שכיחות בשנים האחרונות. המציאות שאליה הרשתות החברתיות מובילות אותנו גורמות לכך שכל אחד יכול לפרסם מידע שמהר מאוד יגיע לתפוצה רחבה. פרסום מידע שלילי בהקשר הזה יכול בקלות להתגלגל לתביעת לשון הרע, ואנחנו כאן עם כל המידע שחשוב שתדעו על תביעות מהסוג הזה.

 

תביעת לשון הרע

כתב תביעה לשון הרע צריך להכיל שני מרכיבים עיקריים. הראשון הוא כמובן העובדה שמדובר על לשון הרע, כלומר מידע שבכוחו לגרום נזק למי שהמידע פורסם אודותיו. הרכיב הזה כולל גם להוכיח את כוונתו של מפרסם הדברים, כלומר שכוונתו הייתה לפגוע במושא הפרסום.

הדבר השני נוגע להיקף הפרסום של הדברים. לא כל פרסום יכול לגרור תביעת לשון הרע שכן היקף הפרסום צריך להיות כזה שיגיע למספיק אנשים על מנת שהתובע באמת יוכל להוכיח שנגרם לו נזק. בכל תביעת לשון הרע, שני המרכיבים הללו הם הבסיס לכך שבית המשפט יוכל להאשים את הנתבע. עם זאת, ישנם מקרים שבהם די בכוונת המפרסם בלבד כדי לפסוק לחובתו את הדין.

 

עורך דין לשון הרע

כאשר מדברים על תביעות לשון הרע, הדבר החשוב ביותר שאתם בתור תובעים יכולים לעשות הוא לשכור לטובתכם עורך דין לשון הרע מנוסה. עו"ד לתביעת לשון הרע יוכל לנווט בסבך המשפטי של התחום הזה, ולהציג את הראיות בבית המשפט בצורה כזו שתשכנע את השופט שאכן נגרם לכם נזק וכך לחייב את הנתבע לפצות אתכם בצורה ראויה.

 

כמה עולה שירות של עורך דין בתביעת לשון הרע?

העלות לשירות של עורך דין בתביעות לשון הרע מתחלקת לשני חלקים. החלק הראשון הוא התשלום השותף על ניהול התיק. התשלום הזה כולל תשלום על הפגישות ועל זמן העבודה שאותו עורך הדין השקיע בתיק שלכם. חשוב לציין שבתשלום הזה ישנו הבדל בין עורכי דין שונים, וכל עורך דין גובה שכר טרחה בצורה שונה.

חשוב לציין שכאשר מדברים על שכר טרחה, אל תלכו דווקא על עורך הדין שמציע לכם את המחיר הנמוך ביותר. לא פעם עורכי דין לא מקצועיים מנסים למשוך לקוחות באמצעות מחיר אטרקטיבי, דבר שיבוא לידי ביטוי בסיכויי ההצלחה שלכם בבית המשפט. כדאי לכם לשלם על עורך דין מנוסה, גם הוא גובה מכם קצת יותר כסף.

בניגוד לתשלום הזה שאותו אתם משלמים בצורה קבועה, ישנו תשלום נוסף שנגזר מהפיצוי שנפסק לטובתכם, אם בכלל. התשלום הזה הוא אחוז מסוים מתוך מה שנפסק לטובתכם, והוא תלוי כמובן בגובה הפיצוי.

 

לסיכום

בהגשת תביעת לשון הרע יש צורך לברר לפני כן שאתם מחזיקים בידכם את הראיות המתאימות שאיתן תוכלו לשכנע את בית המשפט בכך שבאמת נפגעתם מלשון הרע. עו"ד מקצועי הוא הצעד הראשון בדרך לשם.

משקל

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם