כמה עולה חוקר פרטי לגילוי מעילות בעבודה

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

בעל עסק – האם אתה מתמודד עם חוסרים במלאי הקיים, הגורמים לך לחשד סביר כי העובד שלך גונב מהעסק? ייתכן כי אתה מתלבט אם להתעמת עם העובד, או אפילו ללכת למשטרה, אך קיימת דרך נוספת וחכמה בהרבה להתמודד עם החשד, והיא פניה לחוקר פרטי.

מעילות המתרחשות בתוך הארגון או העסק עשויה להסב לו נזקים כלכליים כבדים ביותר – ובמקרים קשים במיוחד אף לסכן את המשך קיומו. אז מה עושים במצב שכזה? המשיכו לקרוא.

 

מעילות בעבודה – מה עושים עם זה

חוקרים פרטיים העוסקים בתחום של בגידות בעבודה מצאו כי ברגע שקיים חשד למעילה או הונאה מומלץ קודם כל לבצע מעקבים וצילומים סמויים, על מנת לאסוף ראיות מוצקות וחד משמעיות שיוכיחו את היקף המעילה.

בשום פנים ואופן לא מומלץ להתעמת עם העובד על מנת לנסות לצמצם את הנזק ולקבל חזרה את שנגנב, וחשוב מזה – לא לתת לו את ההרגשה כי קיים נגדו חשד.

כל עוד לא הוכח החשד, לא נכון לפנות אל המשטרה ולהגיש תלונה.  גלגלי הצדק בישראל פועלים לאט, וגם אם העובד יואשם בסופו של דבר – העימות יגרום לו לביטול המוטיבציה להחזרת הכסף שאבד.

 

שירותי חקירה פרטיים לחשיפת מעילות והונאות

חוקר פרטי בגידות הנו יעיל לשם אימות עובדות ואיסוף ראיות במקרים פליליים של מעילות והונאות במקום העבודה, עוד בטרם הגשת התלונה.

במקרים בהם מעדיף הלקוח לטפל בעניין ללא התערבות משטרתית (בכדי למנוע נזק תדמיתי לעסק, למשפחה, או לנחקר) – קיים ערך מוסף לשימוש בשירותי חקירה פרטיים, מאחר והעבודה נעשית בצורה דיסקרטית וחשאית לחלוטין.

חוקרים פרטיים הנם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, וניסיונם הרב בביצוע חקירות הנוגעות לתחום המעילות וההונאות הופך את שירותיהם להכרחיים ובעיקר – יעילים מאד.

 

מה כולל השירות של חקירות לגילוי מעילה והונאה

שירותי חקירה פרטיים לחשיפת עבירות של מעילה והונאה במקום העבודה כולל איתור ותיעוד של מעשה ההונאה, ובנוסף חקירה של זיוף מסמכים, חשיפת האזנות סתר בין העובדים בארגון, וכן חשיפה של מנגנוני ריגול תעשייתי, אם ישנם.

בתום תהליך החקירה יעביר החוקר ללקוח דו"ח חקירה מקיף ומפורט, המשלב חומר מצולם ומתועד, יחד עם המלצות להמשך. דו"ח החקירה עובר בדיקת עו"ד המתמחה בתחום, על מנת לוודא כי חומרי החקירה הנם חוקיים וקבילים בבית המשפט, וניתן לעשות בהם שימוש ראייתי, במקרה הצורך.

 

לסיכום

לאחר חשיפת היקף המעילה ואיסוף הראיות – יגיע שלב העימות. החוקר הפרטי יחתור לקבלת הודאה מהעובד על מעשיו תוך הצגת חומרי וממצאי החקירה. באמצעות שימוש במיומנויות חקירה גבוהות, החוקר ישכנע את הנחקר להודות במעשיו ולשלם בעבורם.

הנחקר יצטרך להחליט האם לערב את המשטרה (מה שיגרור פתיחת תיק פלילי), או לשלם את השווי הכספי של המעילות. לרוב, הנחקר אינו מעוניין בהתערבות משטרתית, ומוכן לשלם את המחיר.

חוקר

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם