עו"ד תעבורה לייצוג בבית משפט – כמה כסף זה עולה?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

תחום התעבורה נחשב לאחד המורכבים בעולם המשפט הישראלי. בתי המשפט מלאים במקרים הנוגעים לתחום זה, החל מערעורים על דוחות תנועה פשוטים ועד תיקים הנוגעים לנהיגה בשכרות הנחשבים לסבוכים וכאלה הדורשים הליך משפטי ארוך וממצה. לשם כך יש להיעזר בעורך דין תעבורה מהמעלה הראשונה. במאמר זה נסקור את העלויות הכרוכות בכך. 

 

החיים משתנים ברגע

הנהיגה בישראל היא סוגייה מורכבת למדי, שכן נהגים רבים מבלים את רוב זמנם ברכב ובכך חושפים את עצמם לסכנות לא מעטות. אמצעי האכיפה השונים וההתייחסות של גורמי האכיפה לעבירות תנועה שונות, מביאות רבים להישפט מאשר לקבל את הדוח שהוטל עליהם.

אך כאשר לא מדובר בדוח מהירות פשוט, אלא כתב אישום בגין נהיגה בשכרות למשל, המצב מחמיר עוד יותר. לא מדובר במצב בו אדם יכול להגיש בקשה מנומקת לביטול הדוח, אלא יש צורך בסיוע משפטי מקצועי של עורך דין מנוסה הבקיא בחוק. כאשר מרחפת סכנה של שלילת רישיון ובמקרי קיצון גם עונש מאסר בפועל, ייצוג משפטי על ידי עורך דין תעבורה הוא בגדר הכרח.

 

היתרונות של עורך דין תעבורה

כל אדם מקווה לזיכוי, במיוחד כאשר מדובר במקרים מורכבים הנוגעים לנהיגה בשכרות, עבירות מהירות מופרזת ובכלל, כשהחשד מתבסס על ביצוע עבירה חמורה שגוררת ענישה כבדה. ישנם מספר יתרונות שלא יסולאו בפז בהם מחזיק עו"ד תעבורה, שהופכים אותו לחלק בלתי נפרד מהדרך להצלחה בבית המשפט:

  • ניסיון- עו"ד תעבורה מנוסה נתקל בעשרות אם לא מאות מקרים בעבר, ויידע להתבסס על תקדימים מתיקים קודמים הדומים לתיק הרלוונטי, ולבחור את דרכי הפעולה היעילות ביותר להצלחה במשפט.
  • בניית אסטרטגיה מנצחת- בהתבסס על מקרי עבר, יידע עו"ד תעבורה להבין את פרטי המקרה במלואם, לייצג באסרטיביות את הנאשם ולהביא להפחתה בעונש או לזיכויו המלא.
  • עלות מול תועלת- שכר הטרחה שמבקש עו"ד תעבורה, בעיקר כשמדובר בתיקים מורכבים וקשים, הוא כאין וכאפס לעומת העונש העומד מעל הנאשם, לרבות הזמן, המשאבים והטרחה שנשאבים ממנו. תשלום לעו"ד מקצועי עשוי למנוע תשלום של קנסות כבדים ומשמעותיים יותר במקרה של הרשעה.

 

מה השירות כולל?

שירותו של עו"ד תעבורה כולל בדרך כלל ייעוץ משפטי ראשוני, ייצוג בעבירה מהסוג הנדרש, הזמנה לדין ובניית כתב אישום, גיבוש אסטרטגיה, ייצוג משפטי לאורך התהליך ולבסוף גם הליך הגשת ערעור, באם נדרש כזה.

 

העלויות השונות

עלות ייצוג במקרים של נהיגה בשכרות למשל, יהיה תלוי במידה מסוימת גם בנסיבות המקרה. אם מדובר בעבירה ראשונה של הנהג, ובהתאם לכמות האלכוהול שבדמו, הטווח נע בין 6,000-15,000 שקלים שכר טרחה.

אך טווח המחירים עשוי להאמיר בצורה משמעותית בהתאם לנסיבות, כמו תאונת דרכים בקלות ראש, או חוסר זהירות- אז עשוי שכר הטרחה להגיע לעד 300,000 שקלים. כמובן שמקרים בהם מוטלת אשמה של גרימת מוות ברשלנות, הסכום עשוי להיות גבוה יותר.

נהיגה תחת השפעה

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם