מה הוא גובה הפיצוי על טיסה שהתבטלה?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

נוסע שטיסתו בוטלה יכול להיות זכאי לפיצוי, על פי החוקים השונים החלים על אותה הטיסה שבוטלה. רבים אינם מכירים את זכויותיהם במקרים כאלו, ולכן אינם יודעים שמגיעים להם פיצויים בגין עוגמת הנפש הזו. במאמר הבא נסביר כל מה שתצטרכו לדעת במקרה שהזמנתם טיסה ופתאום קיבלתם הודעה שהטיסה בוטלה.

למרבה הצער יכולים לקרות מקרים בהם תכננתם חופשה, הזמנתם מלון וטיסות ומקומות לבקר בהם ופתאום תקבלו הודעה שתשנה את כל התוכנית – הטיסה שהזמנתם בוטלה. במקרה כזה, חשוב שתכירו את החוקים שנועדו להגן עלינו כצרכנים מול חברות התעופה, בעזרת חוקים אלו אתם עשויים לקבל פיצוי בגין הטיסה שהזמנתם ובוטלה.

 

החוקים החלים במקרים של טיסה שבוטלה

חשוב לציין שיכולים לקרות מקרים בהם יחולו מספר חוקים על טיסה אחת, החוקים החלים עליה יהיו בהתאם ליעד בו הייתה הטיסה אמורה לנחות או היעד ממנו הייתה אמורה להמריא.

במקרים בהם מספר חוקים חלים על הטיסה שלכם, יהיה עליכם לבחור את החוק לפיו תרצו לבקש את הפיצוי המגיע לכם במקרה בו הטיסה בוטלה.

החוק הישראלי – החוק הישראלי חל על טיסות הממריאות מישראל או טיסות הנוחתות בישראל, וכמובן על טיסות פנימיות בתוך הארץ.

חוקי האיחוד האירופי – חוק האיחוד האירופי חל על טיסות הממריאות ממדינה השייכת לאיחוד האירופי, טיסות פנימיות בתוך גבולות האיחוד האירופי וכן על טיסות בינלאומיות.

חוק אמנת מונטריאול – חוק זה חל על טיסות בינלאומיות בין המדינות השייכות לאמנה, כמו גם על טיסות פנימיות בתוך המדינה וגם על מקרים בהם היה קונקשיין ביניים מחוץ למדינה השייכת לאמנה.

 

מי זכאי לפי החוק הישראלי?

נוסע שרכש כרטיס לטיסה שהתבטלה, יוכל לממש את החוק הישראלי ולקבל פיצוי כל עוד הוא עומד בתנאים הבאים –

  • הטיסה שהיה צריך לעלות עליה הייתה אמורה לצאת ממדינה זרה ולנחות בישראל.
  • הטיסה שהיה צריך לעלות עליה הייתה צריכה להמריא מישראל ולנחות במדינה זרה.
  • טיסות פנים בתוך הארץ.

חשוב לציין שבמקרה והטיסה שייכת לחברת תעופה ישראלית, החוק שיחול על הטיסה יהיה החוק הישראלי בלבד. אם פניתם לחברת התעופה לקבלת פיצויים וזו מסרבת לשלם אותם, תוכלו לתבוע את חברת התעופה תוך 4 שנים מהיום בו הטיסה התבטלה.

 

מי לא זכאי?

קיימים מקרים בהם הנוסע לא יהיה זכאי לקבלת פיצויים –

  • אם הטיסה בוטלה בנסיבות מיוחדות להן חברת התעופה לא אחראית (לדוגמא: תנאי מזג אוויר קיצוניים, איום ביטחוני ועוד)
  • הטיסה בוטלה בעקבות שביתה.
  • הטיסה בוטלה מטעמי חילול שבת או חג.

לסיכום, טיסה שהתבטלה יכולה לשבש לנו את כל התכניות, מה גם שמדובר בהוצאה כספית לא מועטה – במקרים שטיסתכם בוטלה כדאי יהיה לבדוק האם הטיסה עומדת בתנאי החוקים השונים, וכך לקבל את הפיצוי שמגיע לכם.

 

מחשבון

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם