כמה עולה עורך דין מקרקעין?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

במידה ואתם עומדים בפני עסקת נדל"ן, מן הסתם עניינים כלכליים מעסיקים אתכם בימים אלו. בין אם מדובר בעסקת רכישה, מכירה ואף השכרה, סכומים רבים של כסף מונחים על השולחן והדאגה לאפיק הכלכלי היא בהחלט עניינית. אחת מההוצאות שנלוות לעסקאות נדל"ן, ובנושאים הנוגעים לעולם המקרקעין, היא הוצאה עבור עורך דין מקרקעין. אז כמה עולה עורך דין מקרקעין? מה חשוב לדעת בהקשר הזה? 

 

עורך דין מקרקעין – מה תפקידו?

השאלה בדבר מחיר העסקתו של עורך דין מקרקעין היא חשובה בהחלט, אך לפני כן חשוב להבין מה תפקידו של עורך דין מקרקעין. עו"ד מקרקעין הוא איש מקצוע מומחה בתחום הנדל"ן בהיבט המשפטי של עולם זה. כלומר, עורך דין מקרקעין עוסק בייעוץ וייצוג משפטי עבור לקוחותיו בענייני נדל"ן.

כל הנוגע למכירת נכס, רכישת נכס, השכרה ועוד נושאים רבים הנוגעים לעולם המקרקעין, יהיה תחת סמכותו של עורך דין מקרקעין. כמו כן, עו"ד מקרקעין ונדל"ן ייקח חלק פעיל בבניית החוזה, בייצוג האינטרסים של הלקוחות שלו ובניסיון מתמיד לחסוך בעלויות. בנוסף, גם בפרויקטים גדולים בעולמות הנדל"ן מעורבים עורכי דין מקרקעין. לפרטים והרחבות נוספות הקליקו כאן www.maorlevilaw.co.il.

 

כל עורך דין יכול לעסוק במקרקעין?

התשובה הקצרה לשאלה היא חד משמעית לא. חשוב להבהיר, עולם המשפטים הוא עולם ענק בעל זרועות רבות החולשות על כל תחומי החיים. משפחה, גירושין, מקרקעין, נזיקין, עבודה, כל אלו ועוד הם דוגמאות לתחומים מובחנים אלו מאלו השייכים לעולם המשפט.

בהתאם לריבוי התחומים, עורך דין בתחילת דרכו בוחר בתחום אחד, בו הוא מתמחה ומתמקצע. באופן הזה, עורך דין מקרקעין היא איש מקצוע שמכיר לעומק את ההיבט המשפטי של עולם המקרקעין, בקיא בחוקים ובתקנות הרלוונטיות ובעל ניסיון ממש בשטח.

 

כמה עולה עורך דין מקרקעין?

אחרי שהבנו את תפקידו של עו"ד מקרקעין הגיע הזמן לעסוק בעלות העסקתו. באופן כללי, מחירו של עו"ד מקרקעין תלוי במספר גורמים ולכן לא ניתן לקבוע מחיר אחיד. הגורמים הרלוונטיים הם אזור הפעילות, המוניטין של עורך הדין וסוג השירות המבוקש. ברוב המקרים עורך דין הפועל במרכז הארץ יגבה תעריך גבוה יותר ביחס לעורכי דין בפריפריה.

מבחינת המוניטין, עורכי דין בכירים ששמם הולך לפניהם וידועים במיומנותם הרבה בדרך כלל יגבו סכומים גבוהים יותר ביחס לקולגות שלהם. כמו כן, עורך דין מקרקעין נותן סוגים רבים של שירותים, כך ששכר טרחה עבור מכירת נכס, העומד על כ-0.5% מגובה הנכס ברוב המקרים, יהיה שונה מתעריף של כתיבת מכתב התראה שעומד על כ-250 שקלים.

 

לסיכום – אל תמהרו

השוק מלא בעורכי דין, חלקם מצוינים וחלקם פחות, חלקם דורשים מחיר הוגן וחלקם לא. חשוב לבצע את הבירורים העניינים בטרם תשכרו עורך דין מקרקעין, סכומים גדולים עומדים על הפרק וכדאי לוודא שבחירתכם נכונה ושקולה. בהצלחה!

עורך דין מקרקעין

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם