כמה עולה עורך דין לאחר אבדן כושר עבודה?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו אדם איבד את היכולת להמשיך לעבוד (גם אם ברמה חלקית וזמנית)ובשל כך הוא נפגע כלכלית.

אין זה משנה מה הגורם לאבדן כושר העבודה – תאונה בעבודה, תאונה בלי קשר לעבודה, מחלה וכל דבר אחר.

לפי החוק כל אדם צריך להיות מבוטח בביטוח של אבדן כושר עבודה שיעניק לו פיצויים לחודשים בהם הוא לא יכול לעבוד, או לתמיד במידה והמצב לא הפיך.

כולנו יכולים לאבד את כושר העבודה שלנו גם אם זה נראה לנו לא הגיוני כרגע, לכן צריך לרכוש ביטוח ולא להקל בכך ראש.

 

למה צריך תביעה בעצם?

תביעה רלוונטית למקרים בהם הביטוח לא מוכן לתת פיצויים מסיבות שאינן מוצדקות וזה פוגע בזכויות האזרח. למשל – ביטוח יכול לטעון שהמבוטח לא עדכן אותו בכל המצב הרפואי שלו לכן הוא לא יעניק לו פיצויים כי יכול להיות שזה קשור לפרטים האלה שהוא לא סיפר. כמובן שזו טענה מופרכת כי מצב רפואי הוא לא זה שגורם לרוב לאבדן כושר עבודה. מה עושים במקרה כזה? קודם כל מדברים עם עורך דין מקצועי שמתמחה בכך ורק אחר כך ממשיכים. לפרטים על עורך דין אובדן כושר עבודה מהדרגה הראשונה.

 

איזה ביטוחים יש?

יש ביטוח רגיל שמציע פיצויים לאבדן כושר עבודה רק אם האדם לא יכול לעבוד בשום עבודה. למשל – אם הוא היה רופא ומצבו הרפואי לא מאפשר לו להיות רופא, אבל הוא כן יכול לעסוק במשהו אחר – אין לו זכאות לפיצויים. ביטוח בסיסי אמנם יעלה פחות אבל הוא עלול להביא אתכם למצב שלא הייתם רוצים להיות בו כי קשה להחליף עבודה באמצע החיים במיוחד אם יש ירידה בתנאים והעבודה היא במשהו שאתם לא אוהבים. הביטוח השני מציע פיצויים כשהבן אדם לא יכול לעבוד בעבודה שלו ולא בכל עבודה – זה ללא ספק יתרון משמעותי.

 

כמה עולה עורך דין ומה השירות כולל?

בחוק יש הגבלות לסכומים שעורך דין יכול לקחת. התשלום מחולק לתשלום ראשוני ושכר טרחה. התשלום הראשוני בדרך כלל יהיה עד 1000 שקלים. שכר הטרחה יינתן לעורך הדין במידה והאיש אותו הוא מייצג יקבל כסף מהתיק הזה – אם כן הוא ייתן לו חלק שהם קבעו מראש מהסכומים שיקל בעקבות המשפט. חשוב לציין שהתשלום של שכר טרחה יתחיל רק לאחר שהתובע יתחיל לקבל כסף ועורך הדין יצליח בעבודתו.

 

סיכום – איך לבחור עורך דין

חשוב לבחור עורך דין שיש עליו המלצות כי תביעה על אבדן כושר עבודה מצריכה הרבה מקצועיות וידע רחב בתחום ולא כל עורך דין יכול לעשות את זה. כמו כן, משתלם להשקיע בעורך דין טוב כדי לזכות בפיצויים שמגיעים לכם – מדובר בדרך כלל בסכומים לא קטנים.

 

פטיש

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם