כמה עולה לשכור את שירותיו של עו"ד עבירות זיוף?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

העלות של התייעצות עם עורך דין פלילי אמורה להיקבע לפי שכר טרחה שמפורסם על ידי לשכת עורכי הדין.

עם זאת, כל עורך דין רשאי לגבות שכר טרחה גבוה יותר לפי פרמטרים של מספר שנות ניסיון, מוניטין, מקצועיות, זמינות וכן הלאה

עבירות זיוף מופיעות בסעיף 418 לחוק העונשין ולכן מחייבות מעורבות של עורך דין פלילי. אם רוצים להתמודד עם עבירות שמייחסות לנאשם זיוף מסמך, זיוף כדי לקבל דבר או זיוף בנסיבות מחמירות, צריך להתייעץ עם עורך דין כמה שיותר מוקדם ולהבין את המשמעות של זה גם במישור הכלכלי של תשלום שכר טרחה.

 

התפקיד של לשכת עורכי הדין

באופן כללי, לשכת עורכי הדין היא זו שקובעת את שכר הטרחה לכל עורך דין בישראל – לרבות בשירותי עורך דין פלילי. עם זאת, המחירים לא תמיד אחידים וזאת מכמה סיבות. ראשית, יש פערי מחירים בין שירותי עורכי דין בתחומים שונים. שנית, עורכי דין יכולים להיעזר בשכר הטרחה המומלץ שמפורסם על ידי הלשכה אך הם לא מחויבים אליו.

במילים אחרות, שכר טרחת עורכי הדין נקבע לפי מחירון מינימום. לפי הכללים לא מדובר בשכר קבוע, אלא בכלי למתן אינדיקציה כללית בלבד.

 

מה משפיע על עלות שכר הטרחה?

הפרמטר העיקרי שלפיו קובעים את שכר הטרחה הוא סוג השירות. בעניינים פליליים למשל, שכר הטרחה בגין אישום בחטא יעמוד על כ-1,100 ש"ח, בעוד אישום בעוון או בעבירה אחרת כבר יחייב תשלום שכר טרחה לעורך דין של 1,600 ש"ח. במקרים של גרימת מוות, שכר הטרחה יזנק לשם השוואה לסכום של 5,000 ש"ח.

כפי שאפשר להבין, שכר הטרחה מושפע מהיקף העבודה שמונח לפתחו של עורך הדין. כאן גם אפשר לראות את הניסיון של לשכת עורכי הדין לגשר בין האינטרסים. מצד אחד, יש את הלקוחות שזקוקים לשירותי עורך דין עבירות זיוף או עורך דין פלילי לעבירות אחרות. מצד שני, יש את עורכי הדין עצמם שצריכים להתפרנס.

 

כך קובע כל עורך דין את שכר הטרחה שלו

בשביל לשכור את שירותיו של עו"ד עבירות זיוף, צריך לשלם כמה מאות שקלים על כל פגישת ייעוץ ועוד כמה אלפי שקלים על הייצוג בין כתלי בית המשפט. אבל מכאן והלאה, יש מקום לבחון כל מקרה לגופו ולהבין למה פערי המחירים בין עורכי הדין הם גבוהים כל כך.

הסיבה לפערי המחירים בין עורכי דין היא שהחוק מאפשר להם לקבוע את שכר הטרחה שלהם. בשביל לקבוע את שכר הטרחה, עורך הדין מביא בחשבון את מספר שנות הניסיון שיש לו ואת המוניטין שהוא צבר. ככל שעורך הדין מקצועי יותר ואף עומד לרשות הלקוח בזמינות גבוהה, סביר להניח שהוא יגבה שכר טרחה בהתאם.

 

מאזניים

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם