המדריך המלא להקמת עמותה בישראל!

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

הקמת עמותה בישראל זה לא עניין של מה בכך. מדובר בהליך מורכב שמצריך היכרות עם החוקים שקבועים בחוק. מי שחולמים להקים עמותה ולסייע לאחרים, צריכים לקרוא את השורות הבאות בתשומת לב רבה. שכן, אלה יאפשרו להכיר בכל הפרטים החיוניים שדרושים להקמת העמותה באופן הטוב ביותר.

 

מה זה עמותה בכלל?

חשוב להתעכב לרגע על ההגדרה של עמותה, לפני שנעמיק בהליך הקמתה. נסביר בקצרה שזו בעצם התאגדות עם תוקף משפטי שהוקמה ללא מטרות רווח. העמותה יכולה לעסוק בכל מיני תחומים, למשל:

  • התנדבויות
  • פעילויות רווחה לתושבים
  • פעילויות ספורטיביות
  • קידום פרויקטים חברתיים ועוד

דיני המס למלכר

לא כל אחד יכול להקים עמותה

חשוב לציין שהקמה של עמותה זה לא עניין של מה בכך. שכן, זו חייבת להיות מורכבת לפחות מ – 2 עמיתים מעל גיל 18, כדי שיתאפשר להעניק לה את המעמד "מוסד ציבורי". בנוסף לכך, על העמותה לעמוד בתנאי נוסף – פעילויותיה צריכות להיות מוסדרת על ידי משרד המשפטים.

כך שמי שרוצה להקים עמותה, צריך לפנות באופן מסודר לרשם העמותות. ההמלצה היא לרכז לפחות עוד 5 אנשים שיהיו ממונים בעמותה. שכן, הדבר יאפשר לעמותה ליהנות מהטבות דיני המס למלכ"ר שנחשבים לחיוניים.

 

קביעת מטרות – שלב חיוני

יש לנסח במילים פשוטות את הפעילות שצפויה להתקיים באמצעות העמותה כבר בשלבים הראשוניים להקמתה. מדובר בשלב חיוני, מכיוון שתצטרכו להציג את האינפורמציה הזו בפני רשות המיסים וגורמים ממשלתיים שונים. נסביר שמדובר בניסוח פשוט למדי שכל אחד יכול לעשות, למשל: "העמותה תעניק סיוע למחוסרי סיור, תוך חלוקת אוכל ובגדים ברחבי ערים שונות במרכז הארץ".

שימו לב שעליכם לנסח לפחות 3 מטרות ראשיות שמתוכן תוכלו להוסיף תתי סעיפים שיפרטו באופן מעמיק עוד יותר את המטרות. כך תעלו את הסיכויים לקבל אישור להקמת העמותה.

דיני המס למלכר

הכנת מסמכים חיוניים

אתם צפויים לגלות שיש כמה מסמכים שתצטרכו להכין מראש, טרם הגשת הבקשה. הטופס הראשון והחשוב ביותר נקרא "טופס בקשה לרישום העמותה". בשלב זה תצטרכו להציע כ – 3 שמות לעמותה שלכם שיגיעו לרשם העמותות, כדי שאם יתגלה ששם אחד יהיה תפוס, תוכלו לקבל את השם הפנוי.

לאחר מכן, תצטרכו לרשום את הפרטים אודות הכתובת של העמותה. מדובר בעניין בסיסי שיאפשר למשרדים השונים ליצור עמכם קשר. לאחר שתמלאו את כל הטופס, תצטרכו לאשר את התקנון ולאשר את התשלום בהתאם לדרכים שיוצגו בפניכם בעת מילוי הבקשה המקוונת. את ההליך הזה כדאי לבצע תוך סיוע מצד רואה חשבון שבקיא בהקמת עמותות. שכן, הוא יוכל להגיש את הבקשה באופן המקצועי ביותר.

 

לסיום

הקמת עמותה בישראל זה לא עניין של מה בכך. כעת אתם יודעים שזהו הליך שמצריך ביצוע פעולות שונות והסתייעות מצד רואה חשבון שבקיא בתחום. כך שבשלב זה, נותר לכם רק ליישם את המידע ולפתוח את העמותה.

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם