כמה עולה לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

את עורך דין לענייני מקרקעין תפגשו לרוב כאשר תרצו לחתום על שכירות דירה, למכור, לקנות ולפעמים אף לתבוע בנושא נדל"ן.

כמה יעלה לכם לשכור עורך דין המתמחה בתחום זה ועל פי מה נקבע שכרו?

 בכל הליך משפטי אשר מתעסק במכירה, קניה או העברת בעלות של קרקעות ונכסים יהיה מעורב עורך דין מקרקעין. כמובן שהבחירה לשכור שירותי עורך דין נתונה לאדם הנמצא בתהליך נדל"ן, אך תמיד מומלץ להיעזר בעורך דין מנוסה אשר מכיר את חוקי המקרקעין ויעזור למעורבים בעסקה לשרת את האינטרסים שלהם במסגרת החוק על מנת למנוע הליכים משפטיים ופליליים עתידיים.

 

עורך דין מקרקעין

רבים נוטים לבלבל בין עורך דין מקרקעין לעורך דין אזרחי אשר מתעסק בדיני קניין בעיקר בזכות הקניין והפרת זכות זאת, לכן גם דיני קניין יכולים לעסוק סביב קרקעות ונכסי נדל"ן אך בנושאים מאוד ספציפיים. תפקידו של עורך דין לדיני מקרקעין לנהל הליכים כגון מכירת דירה, קניית דירה מקבלן, הסכם שכירות וגם תהליכי בנייה והתחדשות עירוניים.

תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא כמות שאר עורכי הדין, ליווי בדיונים בבית משפט, הכנות לקראת הדיונים ופגישות ייעוץ לבחירת אסטרטגיה. נוסף על כך הוא יהיה הצד המנסח של ההסכמים עליהם יחתמו הצדדים בעסקת המקרקעין וכן בדיקה שכל התהליך מתבצע כשורה ובהתאם לחוקים במדינה.

 

הליך המקרקעין

בעת עסקת נדל"ן אשר מלווה בעורך דין יש מספר שלבים בהליך אשר ניתן לשכור את עורך הדין לכל השלבים או לחלקם, כך בהתאם יחושב שכר הטרחה שלו. תחילה יש לפגוש את עורך הדין לפגישת ייעוץ, פגישה זו לרוב נעה בין 300 שקלים ל- 1,500 שקלים כך שיש גם עורכי דין אשר מעניקים פגישה זאת בחינם.

לאחר פגישת ייעוץ על מנת לתאם ציפיות ולהחליט האם להמשיך עם עורך דין זה מתחיל שלב ייעוץ ואפיון של המסמכים הרלוונטיים לעסקה. שלב זה יכול להסתכם בפגישה אחת אשר בדומה לפגישת הייעוץ נעה בין 500 שקלים ל- 1,500 שקלים. פגישה זאת היא הפגישה השנייה ומכאן לכל פגישה יש לשלם בנפרד גם סכום דומה לסכומי הפגישה הראשונה והשנייה, כמובן לפי עלות עורך הדין אותו בחרתם לדרך.

נוסף על הפגישות לייעוץ ואפיון על כל פעולה שמבצע עורך הדין עבור העסקה שלכם תשלמו שכר נוסף בהתאם להיקף העבודה שהוא מבצע, שכר זה מתחיל ב- 1,000 שקלים ויכול להגיע גם ל- 3,500 שקלים, שוב, כתלות באופי העבודה ובהיקפה.

עלות שכר הטרחה של עורך דין מקרקעין אינה גלובלית ונקבעת על פי היקף העבודה, לרוב על כל מסמך וחוזה תאלצו להוסיף שכר נוסף לפי סוג העבודה. במקרה בו תיאלצו להגיע למשפט ועורך הדין ייצג אתכם בתביעה תשלמו תשלום נוסף על פי סוג התביעה וגובה הנכס בו עוסקת.

 

שופט

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם