כמה עולה להגיש תביעת נזקי גוף?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מה מוגדר כתביעת נזקי גוף וכמה עולה להגיש את התביעה או לשכור עורך דין בסוג תביעה שכזאת?

מעורבות בתאונת דרכים, מצד הנפגש וגם מצד הפוגע, מותירה נזק נפשי וגם פיזי. רבים יוצאים עם טראומות בהקשרי נהיה ועליה לכביש וכנראה שאחוזים דומים גם יוצאים עם נזקים ופגיעות פיזיות, בכל מיני דרגות חומרה. אמנם מדובר בתאונה אך אין זה אומר שאין אשמים ועל כן חשוב לפנות לעורכי דין לאחר מעורבות בתאונה (לא משנה מאיזה צד) על מנת להגן ולהילחם משפטית על הזכויות של המעורבים בתאונה.

 

נזקי גוף

ההגדרה לנזקים הפיזיים שאנשים עשויים לחוות לאחר תאונת דרכים היא נזקי גוף. מדובר בהתייחסות לכל נזק פיזי שנעשה לגוף בעקבות התאונה. דוגמא נפוצה היא פגיעת צליפת שוט אשר נגרמת לרוב מתאונות דרכים, אך כל פגיעה אחרת נחשבת כמובן גם כן וניתן לתבוע בגינה.

 

תיעוד רפואי של נזקי גוף

בגלל שיש להוכיח את נזקי הגוף על מנת לזכות בתביעה ולהגדיל את הפיצויים בהתאם לחומרת המצב, מומלץ מאוד לפנות מיד לבית חולים או לקבלת עזרה רפואית, גם אם נראה שהפגיעה יחסית קלה. זאת על מנת לקבל תיעוד של המצב לצורכי הגשת טפסים אלו מאוחר יותר לגורמים שיבקשו זאת.

 

ביטוח רכב

במדינת ישראל ישנו חוק המחייב כל אדם הנוהג ברכב לרכוש ביטוח רכב הכולל תנאים מסוימים. ביטוח הרכב עולה סכום מסוים בכל חודש, בהתאם לחברה ולהיקף הפוליסה. בתמורה לכך שאדם משלם כל חודש לחברת הביטוח, באם הוא יעבור תאונה, או הרכב יינזק, חברת הביטוח אחראית לשלם פיצויים לאדם שנסע ברכב, או אם מדובר בהולך רגל, לשלם לו. ישנם הרבה ביטוחי רכב אך כולם מחויבים לכסות פיצויים במקרה של נזקי גוף למעורבים בתאונה ברכב.

 

תביעת נזקי גוף

על מנת לקבל פיצויים לאחר תאונה יש להגיש תביעת נזקי גוף לחברת הביטוח של הרכב, כלומר של האדם שהיה ברכב או פגע איתו בהולך ברגל. את התביעה מומלץ להגיש באמצעות עורך דין ועליה לכלול את המידע הרפואי שנאסף לאחר התאונה, סטטוס עדכני, רישיונות ועוד… הגשת התביעה עצמה ללא עורך דין היא ללא עלות, אך כחלק מהתביעה יש לאסוף מסמכים אשר הפקתם עשויה לעלות כסף, כמו התייעצות עם רופאים מומחים.

 

שכר טרחה לעורך דין בתביעת נזקי גוף

כחלק מהחוק הישראלי ישנה הגדרה לשכר הטרחה המקסימלי שעורך דין יכול לקחת בסוג תביעה זה. הכוונה לאחוזים מתוך הפיצויים שמקבל האדם. לדוגמא, השכר לא יכול להיות יותר מ-13 אחוזים מהסכום ששולם לנפגע, כמובן ההגבלה היא כתלות איך נקבע הסכום ומתי. מעבר לכך ישנו גם שכר טרחה בסיסי, מבלי קשר לגובה הפיצויים. לטיפול בתביעות גוף, כדאי לבדוק מול עורכי דין כדוגמת עורך דין שי סולטן.

 

שופט

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם