כמה עולה שכר טרחה של עורך דין גירושין

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

התחלתם בהליך גירושין? מעוניינים לברר כיצד ניתן להתקדם בצורה חכמה ושקולה בתהליך כדי לא למצוא את עצמכם נפגעים כלכלית ורגשית בתקופה הלא פשוטה הזו? הגעתם למקום הנכון. ראשית, אנחנו שמחים שבחרתם לאפיק של לקיחת עורך דין. רבים שלא התנהלו כמוכם, מצאו את עצמם נפגעים ומופסדים. עכשיו, אנחנו כאן כדי לעשות סקר שוק ולברר מה עושה עורך דין בתחום הגירושין וכמה שכירת שירות של עורך דין בתחום צפוי לעלות.  

 

תפקיד עורך דין לענייני משפחה

עורך דין לענייני משפחה עוסקים במספר רב של תחומים – החל מגירושין וכלה בטיפול בצוואות וירושות. המיקוד שלנו, כמובן, יהא בתעריף עורכי הדין בהקשר לגירושין. עורכי הדין יודעים ליישם את הידע אותו רכשו בהשכלתם ומניסיונם ולדעת להתאים את הטיפול במקרה הספציפי שלכם.

עורכי דין מקצועיים יוכלו להגיד לכם כבר בתחילת ההליך מה לדעתם יכולים להיות יעדים ברי השגה ועל מה לדעתכם כדאי לוותר מכיוון שיהיה קושי ממשי להשיג את אותם יעדים. לצד זאת, עורכי הדין יענו על כל שאלה לגבי זכויותיכם ויוודאו שהשיח וההסכמים נעשים בצורה יסודית וללא כפייה ומניפולציות.

 

שכר טרחה ממוצע לעורך דין המטפל בגירושין

במסגרת הליך הגירושין, לרוב תעסקו במספר תחומים – חלוקת הנכסים, משמורת על הילדים ודמי המזונות אותם נדרש בן הזוג לצרף. כאשר פונים לעורכי דין, לרוב הם יעסקו בכלל התחומים ולא יגבו סוכמים שונים לכל טיפול. כך, למעשה, הם גובים על פי מורכבות ההליך, מספר הנכסים והצורך בהתדיינות הכוללת משא ומתן או גם בתי משפט.

לאור הספקטרום הרחב של הנושאים, ניתן למצוא באינטרנט כי הסכום יכול לנוע בין סכומים קטנים לסכומים גבוהים מאד. בואו ננסה לבחון זאת לעומק:

 

פגישות ייעוץ

לפי מדדים עדכניים, ניתן לראות כי פגישות ייעוץ עשויות לעלות לפני מע"מ כ-500 ש"ח ועד ל1500 ₪. לעיתים, אם תשכרו את שירותי עורכי הדין הם יוותרו על דמי הטרחה על הפגישה הראשונית, אך רצוי לברר זאת לפני כן.

 

הגשת תביעות וייצוג בדיונים בבתי משפט

מכיוון שתחום דיני המשפחה הוא סבוך ודורש מיומנות ורגישות, לרוב הטיפול בו לא יהיה מהיר והוא ידרוש הבנה עמוקה של המצב באופן פרטני. בהתאם, מערכת החוק הישראלית דורשת שתביעה לא תאוחד וכל נושא יהווה דיון בפני עצמו – כך, חלוקת רכוש ומשמורות ילדים לא יתבצעו באותה תביעה ובהתאם, לא באותו הדיון.

לאור מורכבות זו, עלות ניהול ההליך נעה בין 30,000 ש"ח ל-120,000 ש"ח ובמקרים בהם פונים למשרדים הגדולים והנחשבים בארץ, המספר נע צפונה. כל זאת, כאמור, ללא מע"מ.

 

לסיכום

לכל הסכומים שהוצגו לעיל, יש לצרף את עלות דיונים נוספים, הגשת אגרות לבתי משפט, עלות פתיחת תיק, תביעות נוספות והתמודדות עם תביעות כנגד שעשויות לעלות כנגדכם. בנוסף, במידה שלא תהיו מרוצים מההכרעה, עשויה להיות עלות נוספת לערעור.

לְהִתְגַרֵשׁ

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם