פתרון סכסוכי רכוש: תפקידו של עורך דין מיומן בתחום המקרקעין

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

סכסוך שאירע בין שכנים שמתגוררים בבניין שלנו גרם לנו להבין שמדובר בהליך שמצריך סיוע מצד עורך דין מיומן בתחום המקרקעין. החלטנו להעלות מדריך מקיף בנושא שיעלה את המודעות ויאפשר לכל אחד לדעת מה תפקידו בפועל של עורך הדין. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתדעו למי לפנות במקרי סכסוך רכוש ואיזה סיוע תוכלו לקבל לאחר הפנייה.

 

סכסוכי רכוש – המקרים הנפוצים

חשוב שנסביר מהם המקרים הנפוצים שבאים לידי ביטוי תחת הקטגוריה של "סכסוכי רכוש", כדי שתוכלו לדעת אם המקרה שאירע לכם או לקרובים שלכם נכנס להגדרה ומצריך פנייה לעורך דין. נציין כעת כי אלה המקרים הנפוצים ביותר שמתרחשים בישראל בשנים האחרונות:

  • סכסוכים לכלוך: עשויים לבוא לידי ביטוי כששכן משליך זבל בשטח ציבורי וגורם למחלוקת וריבים
  • סכסוך שנובע מהשתלטות על שטח ציבור: הדבר בא לידי ביטוי כאשר אחד מהשכנים בוחר להשתלט על מרחב שמוגדר כציבורי, כדי להפיק הנאה אישית כלשהי או בשביל לנהל את העסק שלו (מדובר בדרך כלל במקרים שנחשבים ללא חוקיים)
  • סכסוכים שנוגעים למחלוקות על שטחים: מדובר במקרים שבהם יש מחלוקות על שטחים שנמצאים בקרבת המבנה המשותף.

עכשיו אתם יודעים שסכסוכי רכוש עשויים לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של דרכים, אפשר להציג בפניכם את התפקידים של עורך הדין.

עוד נדלן

בירור אודות עבירה על החוק

עורך דין שעוסק בתחום המקרקעין\נדל"ן יכול לבדוק את המקרה לעומק ולהבין מה בדיוק קורה ואיך הדבר משפיע לרעה על השכנים. הרי האדם הפשוט לא יכול לעיין בחוקים הקבועים בחוק ולהבין אם הוא יכול להגיש תביעה בנושא. בשביל זה יש עו"ד נדל"ן שהתמקצע בתחום.

 

סיוע במשא ומתן

סכסוכי רכוש עשויים להיות מורכבים במיוחד. לא פעם, השכנים מגלים שאי אפשר בכלל לשוחח עם השכן שעבר על החוק. שכן, זה מתגלה כאדם אלים או מי שאינו מעוניין בשיח. עורך דין מקרקעין בחיפה  יכול להקל בהקשר זה. שכן, תפקידו ליידע את השכן אודות העבירה שביצע, להביא להליך משא ומתן במטרה לגרום לו להבין כי עליו לחזור בו טרם פתיחת הליכים משפטיים.

עוד נדלן

ליווי משפטי לאורך כל הדרך

אי אפשר לכתוב מדריך שעוסק בפתרון סכסוכי רכוש מבלי לכתוב על תפקידו של עורך הדין בכל הנוגע לליווי המשפטי. נסביר שבמצבים שבהם לא ניתן לבצע משא ומתן עם הצד השני, עורך הדין מציע ללקוח שלו להגיש תביעה, כדי לקבל את הפיצויים המגיעים לו בהתאם לחוק.

 

מילים אחרונות לסיום

סכסוכי רכוש מתרחשים לא פעם בין שכנים במקומות שונים ברחבי הארץ והעולם. מי שחוו את המצב בעבר, יודעים כי עליהם לפנות לעורך דין שבקיא בתחום הנדל"ן, כדי שזה יבחן את הבעיה ויעניק ליווי משפטי במידת הצורך.

עוד נדלן

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם