כמה עולה ייעוץ של עורך דין חדלות פירעון

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

"חוק חדלות הפירעון", הידוע גם בתור "הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי",  נכנס לתוקף לפני כשלוש שנים. מטרות החוק הן להביא לשיקומו הכלכלי של החייב, במידה המרבית המתאפשרת, להשיא את סכום החוב אשר ייפרע לנושים, וכן להביא לשילוב מחדש של החייב בחיים הכלכליים הנורמטיביים.

באמצעות הרפורמה החדשה יהיה ניתן לייעל תהליכים ולקצרם, וגם להביא לאיזון בין רצונותיו של החייב, ובין אלו של הנושה. ניהול ההליכים אלו המתבצע באמצעות עורך דין המוסמך לכך. אם אתם נושים או חייבים המעוניינים לפתוח בהליכים אלו, כמה ייעלה לכם ייעוץ כזה?

 

מהו המצב של חדלות פירעון

מצב של "חדלות פירעון" מצב בו החייב אינו מסוגל לשלם את חובותיו במועד הנדרש, או שההתחייבויות של אדם עולות על שווי נכסיו, כלומר החייב אינו מסוגל לפרוע את חובותיו. במדינת ישראל הייתה קיימת פקודת פשיטת הרגל מזה שנים רבות. פקודה זו שקבעה בדומה לחוק החדש, הליכים אשר באמצעותם האדם ישלם חלק מחובותיו, ולאחר מכן יהיה פטור מתשלום שאר החובות.

 

על פקודת פשיטת רגל

פקודת פשיטת רגל, וכן חוק חדלות הפירעון נועדו שניהם להסדיר את חובותיו של החייב אל מול החזר מרבי ככל האפשר לנושים, תוך שיקום כלכלי של החייב. לעומת זאת, חוק חדלות הפירעון מבוסס על ערכים הדוגלים בשינוי יחס החברה כלפי החייבים, הלוא הם פושטי הרגל, ולסייע להם בשיקום הכלכלי, גם אם הדבר יגרום לביטול או להקטנת החובות, שאמורים לחזור לנושים.

חייב שעומד בתנאים המגבילים של חוק זה, רשאי להגיש בקשה לפתוח בהליכי חדלות פירעון. גם היועץ המשפטי לממשלה או הנושה של החייב יכולים להגיש בקשה זו. לאחר הגשתה ובחינתה של הבקשה, בית המשפט או הוצאה לפועל יכריעו האם יש לקבלה או לא. במידה והבקשה מתקבלת, על החייב מוטלת קבלת סנקציות שונות, וכן מתבצעת בנייה של מתווה לשיקום כלכלי של החייב.

על מנת להגיש בקשה כזו ולפתוח בהליכים, יש לפנות לאיש מקצוע כמו עורך דין חדלות פירעון, אשר יסייע לכם בתהליך ויכווין אתכם. פגישה כזו תעלה לכם מאות שקלים, כאשר המחיר יכול לנוע בין סכומים של 100 ש"ח, לסכומים בגובה 500 ש"ח ואולי אף למעלה מזה.

 

לסיכום

יש לזכור כי אם נתקלתם במצב כזה של עומס כלכלי וקריסה תחת חובות, או שמא חייבים לכם כספים – כדאי לכם לבחור באיש מקצוע חד, בהיר, בקיא ובעל ניסיון, אשר יעניק עבורכם ייצוג משפטי הולם ומקצועי, וכזה שיטפל בצורה המיטבית בבעיה אליה נקלעתם. כמו כן, תרצו לבחור גם באדם בעלי יחסי אנוש מצוינים, כזה שיהיה לכם נעים לעבוד איתו.

נוסף על זאת, כדאי לבחור באיש מקצוע אשר לא יושפע רגשית מהמצב הקשה של החייבים, בין אם הוא מייצג אותם ובין אם לאו. כל אלו, הם כישורים של עורכי דין מומחים, שכמובן עולים בכסף. עם זאת, זכרו כי עורך הדין היקר ביותר, הוא לא בהכרח הטוב ביותר. לכן, על אף המצב המורכב שאתם נמצאים בו, הפעילו שיקול דעת ובחרו בעורך הדין שייצג אתכם על הצד הטוב ביותר.

עורך דין

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם