כמה עולה עורך דין רשלנות רפואית

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

תחום הרשלנות הרפואית בעולם בכלל ובמדינת ישראל בפרט, נמצא בהתפתחות מתמדת. על פי הדוחות של גורמים המוסמכים בתחום, סכומי התביעות בגין הרשלנות כאמור נמצאים בעליה מתמדת. בשנים האחרונות הסכומים הללו הוכפלו ואפילו שולשו, ומגיעים כיום לעשרות ואפילו מאות מיליוני שקלים בשנה. עם זאת, ניתן עדיין למצוא מקרים שבהם נמנעו מטופלים שנפגעו מרשלנות רפואית, מלהגיש תביעה כנגד רופא או מוסד רפואי שגרם להם עוול. במרבית המקרים, הסיבה לכך הינה החשש מפני השכר של עורכי הדין, וכן ההוצאות בשלבים השונים של התביעה, שבמקרים רבים הן מעבר להישג ידם של התובעים הפוטנציאליים. מתי אפשר וכדאי לבדוק את האופציה להגשת תביעת רשלנות רפואית? כמה עולה עורך דין רשלנות רפואית וכיצד הוא גובה את המגיע לו בתום ההליכים המשפטיים?

מאזניים

מתי כדאי לבדוק את האופציה לתביעת רשלנות רפואית

התשובה לשאלה הזאת היא ברורה וחד משמעית: סכל מקרה שבו יש חשש לקיומה של רשלנות רפואית, ובכל מקרה שבעקבות הרשלנות הרפואית לכאורה נגרמה פגיעה משמעותית למטופל, שיש לה גם השלכות כלכליות, מן הראוי לבדוק ולחפש את כל הדרכים להגיש תביעה בנושא. הדברים נכונים תמיד, ונכונים על אחת כמה וכמה כאשר למי שנפגע כתוצאה מהרשלנות לכאורה, אין האמצעים הנדרשים להגשת התביעה. דווקא האנשים הללו, חסרי האמצעים, הם אלה הזקוקים מכל לסעד בנושא. זאת, כיוון שההוצאות הכספיות בגלל התוצאות של הרשלנות הרפואית, יכולות לגרום להם להידחק עמוק עוד יותר לכיוון העוני והמחסור.

העלויות של עורך דין רשלנות רפואית

במרבית המקרים, עורכי הדין המסייעים בהגשת התביעה בגין רשלנות רפואית, גובים אחוזים מסוימים מהסכום שנפסק לטובת המטופל שנפגע כתוצאה מהרשלנות. במרבית המקרים עורך דין רשלנות רפואית לוקח תיק מסוים לטיפולו, רק לאחר שחקר ודרש והגיע למסקנה שיש סיכוי סביר לזכות. בחלק מהמקרים עורך הדין לא גובה מאומה תמורת הטיפול, ורק בתום התהליך הוא לוקח את האחוז שנקבע מראש מהסכום שנפסק לטובת התובע. רק במקרים נדירים עובד עורך דין כאמור תמורת סכום קבוע מראש. בדרך כלל אין אחוז קבוע מראש, אלא הסכום הסופי נקבע על ידי עורך הדין, בהתאמה לרמת הקושי של התביעה ולזמן והמאמץ שהוא חייב להשקיע בתביעה על מנת לסיים אותה בהצלחה. הסכום הסופי יכול לנוע החל מאלפי שקלים ועד עשרות אלפי שקלים ואפילו יותר. זאת, כאמור, בהתאם לפסיקה הסופית של בית המשפט. לאחרונה מתנהלים דיונים במקומות שונים ובמסגרות שונות הנוגעות לתחום, באשר לגובה העמלה או שכר הטרחה של עורך הדין. יש הגורסים שצריך להגביל את גובה העמלה ויש הסבורים שהדבר צריך להיות תלוי אך ורק בסיכום שבין עורך הדין לבין הלקוח. ובכל מקרה, כל הנוגעים לדבר מסכימים שגם הנפגע חסר האמצעים ביותר חייב להיות מסוגל להגיש תביעה, אם יש עילה מספקת לכך. (5 מקרים נפוצים של רשלנות רפואית).

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם