כמה עולה חימום ריצפתי?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבית טרמודול

בגלל שהחורף הישראלי יכול להיות ידידותי, רוב הבתים כיום מתוכננים על מנת להגן עלינו מהחום אך לא מהקור. כשרוצים להגיע הבייתה ולהתחמם אחרי יום ארוך בחוץ, צריך להיכנס אל מתחת לשמיכה ולהדליק את החימום בחדר בו אתה נמצא. כיום חימום ריצפתי פותר את בעיה זו ונותן לך גם בימי החורף להסתובב בבית (אפילו יחף!), ולהתענג על הטמפרטורה שבבית.

 

מה ההבדל בין חימום ריצפתי לחימום תת- ריצפתי?

יש כיום שתי מערכות שונות: חימום ריצפתי וחימום תת- ריצפתי. חימום תת ריצפתי יכול להיות מבוסס מים, מבוסס חשמל או מבוסס גז. חימום תת- ריצפתי הוא מערכת צינורות המכילים מים או גופי חימום חשמליים, הנמצאים מתחת לרצפות קרוב לפני הריצוף. מה זה חימום ריצפתי חימום ריצפתי הוא חימום הנעשה באמצעות פנלים, המכילים רדיאטורים, שנמצאים לאורך הקיר.

 

יתרונות של החימום הריצפתי

החימום הריצפתי לא מפריע למיקום של הריהוט (לעומת רדיאטורים) ולא משפיע כלל על עיצוב הבית, יש אפשרויות לפנלים בכל הצבעים, או אף עיצובים מיוחדים בתוספת תשלום, כאשר הצבעים שבדרך כלל בשימוש הם לבן, כסף וברונזה. בנוסף לכך, כאשר מתקינים חימום ריצפתי אין צורך להחליף או להרים את הריצוף בשביל להחליף את המערכת מתחת לרצפה, לכן ההתקנה יכולה להיעשות על ידי כל טכנאי חשמל או אפילו על ידיך, באמצעות מצגת הסברה הנמצאת באתר.

 

חימום ריצפתי – חימום ירוק

חימום ריצפתי הא חימום ירוק יותר מאשר חימום תת- ריצפתי. בחימום תת- ריצפתי (כאשר גופי החימום מתחת לרצפה) החום עולה מכיוון הרצפה ומחמם את החדר – דבר הלוקח בין 48-72 שעות. לעומת זאת במערכת חימום ריצפתי, שמחממת את הבית דרך הפנלים, הפנלים מחממים את הקירות וכך הבית מתחמם מ4 כיוונים, ולא רק מכיוון אחד. חימום ריצפתי מחמם את המקום בתוך כשעתיים. במספרים אפשר לראות כי מערכת חימום תת- ריצפתי משתמשת בכ- 150-200 וואט למטר מרובע, ולעומת זאת חימום ריצפתי משתמש ב55-70 וואט למטר מרובע. חיסכון אנרגי זה משפיע באופן ישיר גם על חשבון החשמל.

 

חשמל או מים?

בחימום הריצפתי יש שתי סוגי מערכות: חשמל ומים. בישראל מומלץ להשתמש במערכת החשמל. שתי המערכות מפיצות את החום בצורה זהה, אך במערכת החשמל ההתקנה היא קלה יותר. בנוסף לכך המערכת החשמלית דורשת רק שקע אחד בכל חדר. לעומת זאת מערכת המים מצריכה משאבת חום או מערכת נפרדת לחימום מים.

 

כמה עולה?

מחיר מערכת החימום הריצפתי נקבע לפי גודל החלל (שטח וגובה), מיקום הבית ועוד פרמטרים נוספים.

 

הדלקת חימום

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם