שלושה דברים שכדאי שתבדקו לפני שאתם בוחרים תאורה לבית שלכם

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

לתאורה יש משמעויות נוספות מלבד השפעה על יכולת הראייה בחושך.  גופי תאורה שונים יכולים להיות חלק מהעיצוב, גם כרהיטים בפני עצמם וגם כמפיצי אור. תאורה יכולה להשפיע על האווירה, לשנות את התפיסה שלנו וגם להשפיע על בריאותנו. שהייה בחדר שאינו מואר בצורה מתאימה, עלולה לגרום גם לתופעות כמו עייפות, כאבי עיניים או כאבי ראש. במאמר זה נבחן 3 דברים שמומלץ לבדוק לפני בחירת תאורה לבית

 

1 – גודל וצורה של החללים לתאורה

הנושא הראשון שכדאי לבדוק, כשאתם מוכנים לבחור גופי תאורה לביתכם החדש או המשופץ הוא אילו חללים נזקקים לתאורה, מה גודלם ומה צורתם – חשוב לזכור שגם חללים קטנים צריכים תאורה מתאימה. למשל, כאשר מדובר בחדר שמשמש כמחסן, חשוב לדאוג שתהיה בו תאורה חזקה, שתאיר את כל החלל ותאפשר להשתמש בו בעת הצורך, לאחסון או חיפוש.

חדרים גדולים במיוחד יזדקקו ליותר ממוקד אור אחד, כדי להבטיח תאורה מספקת ובחלק מהחללים יש צורך ליותר מסוג תאורה יחיד. למשל, בחדר ילדים נדרש אור עילי חזק למשחק ולאירוח, אור חלש לצד המיטה, לערב וללילה וגם תאורה מותאמת ללימודים וליצירה, באזור שולחן הכתיבה בחדר. את כל אלה כדאי ורצוי לתכנן מראש, כדי להבטיח התאמה של תשתית החשמל לתאורה הנבחרת.

תאורה

2 – מה מאירים? קטגוריות תאורה

ישנן קטגוריות מרכזיות של סוגי תאורה וחשוב לבדוק איזה סוג תאורה נדרש עבורכם: בכל חדר יש כמובן תאורה מרכזית שמאפשרת הארה של החלל כולו, בדרך כלל באמצעות מנורות תקרה למיניהן. בנוסף לתאורה המרכזית, בחללים רבים בבית נדרשת גם תאורה נקודתית.

מול הראי בחדר האמבטיה, מעל משטחי העבודה במטבח, מעל שולחנות עבודה בחדרי עבודה ובחדרי ילדים ובתוך חללים של ארונות גדולים – אלה הן רק חלק מהנקודות שדורשות תאורה נוספת ונקודתית שנדרשת לטובת שימוש בחלל. תאורה נקודתית תהיה בדרך כלל כזו שבה משתמשים במנורות שולחן, בפסי תאורה של לד או בתאורה באמצעות ספוטים. הקטגוריה האחרונה היא של תאורה דקורטיבית, למשל גופי תאורה שמציגים יצירות אומנות שמוצגות בחלל – ציורים או פסלים.

 

3 – אווירה, מצב רוח והעדפה אישית

תאורה לא חייבת להיות שימושית בלבד וכדאי לבדוק אפשרויות שקשורות בתאורה מיוחדת: אם למשל אתם מעוניינים לייצר אווירה באמצעות תאורה, תוכלו להשתמש בתאורה צבעונית, כדי לשנות את מראה החדר לחלוטין ולהציף בו צבע משפיע ובולט. שינוי אווירה בחדר באמצעות תאורה יכול להיות פשוט בשינוי מיקום התאורה – כיבוי תאורת התקרה ובחירה בתאורה מגופי תאורה עומדים, לדוגמה, הופך את החדר המואר לחלל שחלקו חשוך ומסתורי.

הבחירות האישיות שלכם וההעדפות יכולות למצוא כאן מענה – תוכלו לבחור בין סוגי תאורה בהירים שנחשבים קרים, לסוגי תאורה צהובים יותר, שנחשבים חמים. כמו כן, תוכלו לבחור תאורה עם דימר, בה ניתן לקבוע את עוצמת התאורה כרצונכם וכן לבחור תאורה חכמה, בה ניתן לשלוט בעזרת אפליקציה ייעודית.

 

לסיכום

כאשר אתם עומדים להאיר את הבית החדש שלכם, זכרו. תאורה היא גם צורך אבל גם העדפה וניתן בהחלט לשלב בחלל אחד מספר סוגי תאורה, שמתאימים לסיטואציות שונות ולשימושים שונים בחלל.

תאורה לבית שלך

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם